Υπάρχει ένα είδος βενζίνης που είναι διαθέσιμο σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες και μπορεί να προκαλέσει ζημιά αν χρησιμοποιηθεί στο λάθος αυτοκίνητο.
Αυτό το καύσιμο δημιουργήθηκε για να συμβάλλει στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και πλέον εξαπλώνεται και στην Ευρώπη. Πρόκειται για τη βενζίνη E85, γνωστή και ως “πράσινη” βενζίνη, η οποία αποτελείται κατά 85% από αιθανόλη και το υπόλοιπο 15% είναι συμβατική βενζίνη. Η αιθανόλη προέρχεται από βιομάζα (σάκχαρα, άμυλο καλλιεργειών και κατάλοιπα ξυλείας) και θεωρείται ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Η βενζίνη E85 παράγει λιγότερους ρύπους σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και των μικροσκοπικών σωματιδίων. Εκτιμάται επίσης ότι η χρήση της E85 μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% συνολικά έναντι των ορυκτών καυσίμων.
Η ευρωπαϊκή χρήση της βιοαιθανόλης έχει αυξηθεί, με την E10 να έχει υιοθετηθεί από τουλάχιστον 15 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ η χρήση της E85 αποτελεί απαίτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης. Ωστόσο, στην Ελλάδα, η βενζίνη που διατίθεται στο εμπόριο είναι η “κλασική” βενζίνη με έως 5% βιοαιθανόλη (E5).
Τα περισσότερα αυτοκίνητα με έτος κατασκευής μετά το 2000 μπορούν να χρησιμοποιήσουν E10, ενώ η βενζίνη E85 δεν είναι συμβατή με τα περισσότερα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν E10. Η E85 προορίζεται για αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται ως διπλού καυσίμου (flex-fuel vehicle –FFV) και διαθέτουν ειδικές σημάνσεις στην τάπα ανεφοδιασμού και στα πίνακες ελέγχου.
Παρά την ανάπτυξη της χρήσης της βιοαιθανόλης στην Ευρώπη, δεν υπάρχει ακόμα νομοθεσία που να απαιτεί τη χρήση της βενζίνης E85. Οι οδηγοί που ταξιδεύουν στην Ευρώπη πρέπει να είναι προσεκτικοί και να αποφεύγουν την ανεύρεση και χρήση της E85, επειδή μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα τους αλλά και να μην είναι συμβατή με το αυτοκίνητό τους.