Ποια πόλη θα σωθεί από το νέο Μετρό και τα λεωφορεία;

Ποια πόλη θα σωθεί από το νέο Μετρό και τα λεωφορεία;

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός καινοτόμου και συνδυαστικού δικτύου μεταφορών, το οποίο στοχεύει στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.

Κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης του ΟΣΕΘ για τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης, που διεξήχθη στο Δημαρχιακό Μέγαρο, τόνισε την ανάγκη ενός ορθολογικού συνδυασμού του Μετρό και των λεωφορειακών γραμμών, προκειμένου να εξασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις των πολιτών.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του Μετρό Θεσσαλονίκης και στην αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων, προσδιορίζοντας ότι αυτό θα συμβάλει στην βελτίωση του επιπέδου των αστικών συγκοινωνιών και στην αναβάθμιση της καθημερινής ζωής των κατοίκων της πόλης.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

«Οι δύο συγκοινωνιακοί τρόποι πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, διασφαλίζοντας την καλύτερη χρήση των υπηρεσιών», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι η εκδήλωση του ΟΣΕΘ έχει σκοπό την παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης, ο οποίος υλοποιείται ενόψει της λειτουργίας του Μετρό, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στην αστική υποδομή.

Με την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων και την εισαγωγή του Μετρό, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης θα έχουν στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο δίκτυο μεταφορών με αυξημένη λειτουργικότητα. Στον προγραμματισμό βρίσκεται επίσης η δημιουργία μίας νέας εσωτερικής περιφερειακής οδού, του Flyover, εντός των επόμενων τριών ετών.

Μέχρι σήμερα, έχουν υπάρξει σημαντικές δράσεις για τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών:

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Συγκεκριμένα:

1. Εισήχθησαν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, που ανανέωσαν το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ.

2. Δρομολογείται διαγωνισμός από τον ΟΣΕΘ για τη μίσθωση επιπλέον λεωφορείων με περίοδο 10+5 ετών.

3. Οι διαδικασίες για τη συνολική ανα renovación του στόλου του ΟΑΣΘ προχωρούν μέσω leasing.

4. Προσλήφθηκαν 190 οδηγοί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στον ΟΑΣΘ.

5. Ενισχύεται η δράση του ΟΑΣΘ με ιδιώτες ελεγκτές, προκειμένου να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

6. Αντικαθίστανται 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009 με νέα, εκ των οποίων 13 ήδη κυκλοφορούν.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Όσον αφορά το Μετρό:

1. Η βασική γραμμή θα παραδοθεί στους πολίτες με 13 σταθμούς στις 30 Νοεμβρίου 2024.

2. Προβλέπεται η επέκταση προς Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς μέχρι το τέλος του 2025.

Η διαμόρφωση του νέου, λειτουργικού και έξυπνου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη είναι μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να επιτευχθεί.

Σκοπός είναι ο βέλτιστος συνδυασμός της λειτουργίας του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές για τις καλύτερες μετακινήσεις των πολιτών.

Τα δύο συστήματα θα λειτουργούν συμπληρωματικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, ενισχύοντας τη συνολική αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Προβλέπονται τροποποιήσεις σε 10 λεωφορειακές γραμμές, δημιουργούνται νέες γραμμές και αλλάζουν οι στάσεις στον σταθμό «Νέα Ελβετία» για καλύτερη εξυπηρέτηση.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα, με αξιόπιστα, ποιοτικά και οικονομικά μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σε συνεργασία με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, υπογραμμίζεται ότι μία νέα εποχή ξεκινά για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με οφέλη όπως η μείωση του χρόνου αναμονής και η βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών μέσω του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη.

Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, σημείωσε ότι οι προσπάθειες περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την πρόσληψη νέων οδηγών και άλλες δράσεις για τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ