Οι μεγάλες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη βελτίωση των δεικτών βιωσιμότητας λόγω της υπερφορολόγησης των πωλητών τους, επηρεάζοντας την αντικατάσταση των εταιρικών οχημάτων τους.
Συγκεκριμένα, μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι στην Ελλάδα με εκατοντάδες ή χιλιάδες εταιρικά αυτοκίνητα βρίσκονται αντιμέτωποι με φορολογικά «αγκάθια» και νέα νομοθεσία που περιορίζουν τις επιλογές τους για ανανέωση του στόλου.
Η ρύθμιση προβλέπει ότι εξαιρούνται από επιπλέον φορολόγηση μόνο τα εταιρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων έως 17.000 ευρώ, ωστόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών των αυτοκινήτων, ελάχιστα ανταποκρίνονται σε αυτό το κριτήριο.
Λόγω της αυστηρής φορολογικής ρύθμισης, οι εταιρίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αντικατάσταση των αυτοκινήτων των πωλητών τους με οχήματα χαμηλότερης ρύπανσης και με μειωμένο κόστος χρήσης.
Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι αποδεκτή επιλογή για τους πωλητές λόγω του περιορισμένου χρόνου φόρτισης και της αυτονομίας τους, ενώ η υψηλή τιμή και το μηνιαίο μίσθωμα τα καθιστούν ανεφάρμοστα για τις εταιρίες με μεγάλους στόλους.
Τι ορίζει η νομοθεσία για τη φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων;
Η νομοθεσία προβλέπει φορολόγηση για την παροχή εταιρικών οχημάτων, με το ποσοστό να μειώνεται ανάλογα με την ηλικία του οχήματος.