Η ηλεκτρική επανεμφάνιση του Renault 5 έχει κερδίσει την προσοχή των αυτοκινητόφιλων, αλλά η Peugeot δεν φαίνεται να σχεδιάζει την επιστροφή του εμβληματικού city car 205.
Το Peugeot 205 είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του αυτοκινήτου. Όχι μόνο καθόρισε νέα ε standards για την οδηγική απόλαυση στην εποχή του, αλλά ήταν και η βάση που εξασφάλισε τη βιωσιμότητα της Peugeot, λόγω της εντυπωσιακής του εμπορικής επιτυχίας.
Έτσι, όπως η αναβίωση του Renault 5 έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μπορούσε να είναι μια νέα έκδοση του Peugeot 205, πολλοί ιδιώτες σχεδιαστές έχουν προχωρήσει σε ανεπίσημες ψηφιακές αναπαραστάσεις του κλασικού μοντέλου.
Η επιστροφή ενός σύγχρονου Peugeot 205 θα μπορούσε, χωρίς αμφιβολία, να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού, προσφέροντας την ίδια αίσθηση με το Renault 5 E-Tech, και να επαναφέρει τη μαγική αντιπαλότητα μεταξύ των δύο μοντέλων μετά από δεκαετίες.
Ο όμιλος Stellantis διαθέτει τους κατάλληλους πόρους για την ανάπτυξη ενός νέου 205 σε προσιτό κόστος, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες πλατφόρμες Smart Car και CMP, ενώ σχεδιάζει και την καινούργια STLA Small. Διαθέτει επίσης ηλεκτροκινητήρες που παράγουν από 113 μέχρι 280 ίππους, οι οποίοι έχουν ήδη δοκιμαστεί σε άλλα οχήματα του ομίλου που εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές.
Η απαίτηση για μια ηλεκτρική έκδοση του 205 μπορεί να θεωρηθεί φυσικό επόμενο βήμα, ενώ ο ενθουσιασμός μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω με την ιδέα ενός νέου 205 T16, που θα μπορούσε να προσφέρει 280 ίππους με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Επιπλέον, η αμαξωσιά του νέου 205 θα μπορούσε να βασίζεται σε κινητήρα παρόμοιο με αυτόν της Alfa Romeo Junior Veloce ή της επικείμενης Lancia Ypsilon HF, προσφέροντας την εντυπωσιακή επιτάχυνση από 0-100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα.
Σε μια πιθανή γκάμα του νέου 205, θα μπορούσε να περιληφθεί και μια mild hybrid έκδοση με 136 ίππους (σημαντική επιλογή Eco), προσφέροντας εναλλακτική στους οδηγούς που δεν θέλουν να κάνουν αμέσως την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι η Peugeot θα διαφοροποιούνταν από το Renault 5, το οποίο δεν έχει ακόμα αυτή τη μερικώς εξηλεκτρισμένη έκδοση.
Δυστυχώς, η μάρκα με το λιοντάρι δεν έχει σκοπό να αναβιώσει το 205, παρόλο που η στρατηγική «αναβίωσης» της Renault επιτυγχάνει και αποδίδει. Ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault, έχει ήδη προγραμματίσει την περαιτέρω εξέλιξη της γκάμας του με τα νέα Renault 4 το 2023 και Twingo το 2026.
Προς το παρόν, η Peugeot επενδύει στη σημερινή της γκάμα για την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων όπως τα E-208, E-308, E-3008, E-4008 και E-5008. Αν και αυτά τα μοντέλα είναι εξαιρετικές ηλεκτρικές επιλογές, η Peugeot θα είχε σίγουρα μια χρυσή ευκαιρία να αναγεννήσει το 205 και να εκμεταλλευτεί το ενθουσιασμό του κοινού.