Η έντονη βροχή στην Αθήνα ρίχνει νερό από τον ουρανό και ξαφνικά πολλά φανάρια σβήνουν. Οι οδηγοί μένουν να κοιτάζουν σκοτεινές διασταυρώσεις, ενώ η κίνηση γίνεται χάος. Αυτό δείχνει πόσο ευάλωτα είναι τα φανάρια στην κακοκαιρία.
Παλιά καλώδια και υγρασία φέρνουν μπελάδες
Τα φανάρια ελέγχουν τις διασταυρώσεις και τις διαβάσεις, μειώνοντας τα ατυχήματα. Όταν βρέχει δυνατά, όμως, κάποια σταματούν να δουλεύουν εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων και της παλιάς τους ηλικίας. Το δίκτυο καλύπτει χιλιάδες σημεία με εξοπλισμό από παλιές δεκαετίες.
Καλώδια και ηλεκτρονικοί πίνακες φθείρονται με τα χρόνια. Η υγρασία από το νερό τα κάνει ασταθή, εισχωρώντας σε σημεία που δεν κλείνουν καλά πια. Έτσι προκαλείται βραχυκύκλωμα ή το φανάρι κλείνει μόνο του για προστασία.
Το ηλεκτρικό δίκτυο της πόλης δέχεται πτώσεις τάσης όταν ο καιρός χειροτερεύει. Αυτές οι αλλαγές χτυπάνε κατευθείαν τις μονάδες ελέγχου των φαναριών. Οι συσκευές αυτές χρειάζονται σταθερή παροχή, όχι συνεχείς διακυμάνσεις.
Αισθητήρες στο δρόμο που βραχυκυκλώνουν
Πολλά φανάρια βασίζονται σε αισθητήρες στο οδόστρωμα για να αλλάζουν φως. Αυτοί οι μαγνητικοί βρόχοι ή οπτικοί αισθητήρες νιώθουν τα αυτοκίνητα και δίνουν εντολή. Με τον καιρό οι επαφές τους φθείρονται.
Όταν πέφτει βροχή, η υγρασία μπαίνει και χαλάει το σήμα. Το φανάρι τότε παγώνει ή ανάβει πορτοκαλί αναβοσβήνοντας. Η συντήρηση βοηθάει να διορθωθούν τέτοια προβλήματα, αλλά όχι όλα.
Αν δεις φανάρι σβηστό, πήγαινε στο 1544 να το πεις στην υπηρεσία. Έτσι η επισκευή γίνεται γρήγορα. Στην Αθήνα, τέτοια περιστατικά αυξάνονται κάθε κακοκαιρία.