Οι κορυφαίοι παίκτες στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό σκηνικό

Οι κορυφαίοι παίκτες στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό σκηνικό

Σε κάθε γωνιά του πλανήτη, από τις πιο μικρές μέχρι τις πιο μεγάλες πόλεις, σχεδόν παντού θα βρεις ένα Toyota, ίσως και ένα Nissan ή Hyundai. Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι από τις πιο διαδεδομένες παγκοσμίως.

Όταν μιλάμε για «παγκόσμιες» εταιρείες, εννοούμε αυτές που είναι λιγότερο εξαρτημένες από τις εθνικές τους αγορές, αλλά και εκείνες που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη απειλή από την παγκόσμια εξάπλωση των νέων κινεζικών εταιρειών.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η ετήσια ανασκόπηση για την παρουσία των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνει μερικές ενδιαφέρουσες τάσεις. Η σωστή κατανομή των πωλήσεων σε διάφορες περιοχές του κόσμου μπορεί να βάλει τα πράγματα σε άλλη προοπτική όταν γίνονται γεωπολιτικές εντάσεις.

Ορισμένες μάρκες επιλέγουν να εστιάσουν σε συγκεκριμένες περιοχές, ενώ άλλες ρίχνουν όλα τα λεφτά τους στην παγκόσμια παρουσία και αναγνωσιμότητα. Κάποιες από αυτές τις εταιρείες φαίνεται να είναι παντού.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που ξέρει όλος ο κόσμος και βρίσκεται σχεδόν σε κάθε χώρα, αυτό είναι το Toyota. Παρά την αυξανόμενη κόντρα με την Tesla και τις κινεζικές μάρκες, η ιαπωνική φίρμα κρατάει ακόμα την πρωτοκαθεδρία και είναι η αγαπημένη επιλογή αυτοκινήτου για πολλούς.

Αν κοιτάξουμε πού γίνονται οι πωλήσεις, θα δούμε ότι η μεγαλύτερη αγορά της Toyota δεν είναι η Ιαπωνία, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς. Το 2023, σχεδόν το 23% των συνολικών πωλήσεών της προήλθε από τη Βόρεια Αμερική. Στην πραγματικότητα, η Ιαπωνία ήρθε τρίτη, με 17% του συνόλου.

Toyota Corolla: Ο ορισμός του «παγκόσμιου αυτοκινήτου»
Toyota Corolla: Ο ορισμός του «παγκόσμιου αυτοκινήτου»

Για να μην ξεχνιόμαστε, η Volkswagen είναι η πρωταθλήτρια στην Ευρώπη με το 33% της συνολικής της παραγωγής εκεί, ενώ οι Ford και Chevrolet έχουν το 56% και 58% να προέρχονται από την εγχώρια αγορά των ΗΠΑ αντίστοιχα.

Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Toyota συνθέτουν το 83% των παγκόσμιων πωλήσεών της για το 2023. Το μερίδιο αγοράς της κυμαίνεται από 6,3% στην Ευρώπη ως 26,5% στη Νοτιοανατολική Ασία και Ειρηνικό.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μόνο δύο εξαιρέσεις καταγράφονται: η Ευρασία (ήδη αποχώρησε η Toyota από τη Ρωσία λόγω της εισβολής στην Ουκρανία) με μόλις 1,6% και η Νότια Ασία (Ινδία, Πακιστάν), όπου είναι ακόμα στα σκαριά από τη συνεργασία της με τη Suzuki.

Εκτός από την Toyota, η Nissan έχει επίσης κατανομή των πωλήσεων σχεδόν παντού: έχει ισχυρή παρουσία στη Βόρεια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Κίνα και την Ιαπωνία.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Οι κορεάτικες Hyundai και Kia έχουν δυναμική και αναπτυσσόμενη παρουσία παγκοσμίως. Η μεγαλύτερη αγορά της Hyundai το 2023 ήταν η Βόρεια Αμερική, αν και μόλις το 23% των παγκόσμιων πωλήσεών τους προήλθαν από εκεί. Στην ίδια ρότα βρίσκεται και η Kia, αν και εστιάζει περισσότερο στις ΗΠΑ-Καναδά (29%).

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Σε μια εποχή όπου οι σχέσεις Δύσης-Κίνας είναι πιο τεταμένες από ποτέ, είναι σημαντικό να δούμε ποιες μάρκες κινδυνεύουν περισσότερο από αυτή την αγορά. Η Volkswagen είναι η πιο εκτεθειμένη, καθώς το 44% των πωλήσεών της το 2023 προήλθαν από την Κίνα.

Μια πιθανή σύγκρουση μεταξύ Κίνας και Δύσης θα την έφερνε σε δύσκολη θέση, καθώς η μεγάλη της εξάρτηση από την Κίνα έρχεται σε αντίθεση με τον περιορισμένο ρόλο της σε άλλες περιοχές όπως η Ευρασία και η Μέση Ανατολή.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Άλλοι μεγάλοι παίκτες που εξαρτώνται από την Κίνα περιλαμβάνουν τις Cadillac (51% των πωλήσεων της το 2023), Buick (74%), smart (58%), και Lotus (52%).

Οι γερμανικές premium μάρκες έχουν επίσης πολύ μεγάλη έκθεση στην Κίνα: 33% για τη Mercedes, 37% για τη BMW και 38% για την Audi. Κι η Tesla, μάλιστα, είχε 35% πωλήσεις από την Κίνα το 2023.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αλλά ποιες είναι οι λιγότερο παγκόσμιες μάρκες; Εκτός από τις κινεζικές που μόλις αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους, αμερικανικές, γαλλικές και ιταλικές μάρκες είναι σε μεγαλύτερο βαθμό περιορισμένες.

Πιο συγκεκριμένα, το 82% των πωλήσεων της Ford το 2023 πραγματοποιήθηκε σε μόνο δύο αγορές: ΗΠΑ-Καναδά και Ευρώπη. Η Chevrolet είχε το 58% του παγκόσμιου όγκου της να προέρχεται από την ίδια περιοχή. Οι GMC, Ram, Dodge και Chrysler είναι ακόμα πιο περιορισμένες.

Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% των πωλήσεων για Peugeot, Skoda, Citroen, και πάνω από το 90% για Opel/Vauxhall, Dacia, Seat και Cupra. Ανάμεσα στις ευρωπαϊκές μάρκες μεσαίου μεγέθους, η Fiat είναι η λιγότερο εξαρτημένη από την Ευρώπη (53% του όγκου της το 2023).

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αλλά σχεδόν όλος ο υπόλοιπος όγκος πωλήσεων της Fiat προήλθε από τη Λατινική Αμερική, με περιοχές όπως η Μέση Ανατολή, η Ευρασία και η Νότια Ασία να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 0,5% η καθεμία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ