Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση επιβραδύνεται, με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάζουν ξανά στην ανάπτυξη παραδοσιακών κινητήρων.
Αν και η μετάβαση σε πιο περιβαλλοντικά φιλικές μορφές μεταφορών είναι σημαντική, οι κατασκευαστές πρέπει τώρα να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους. Η Volkswagen, μια από τις πρώτες στην ηλεκτροκίνηση, αλλάζει τώρα τον τρόπο προσέγγισής της.
Πέρυσι, η γερμανική εταιρεία είχε ορίσει ως στόχο το 80% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να προέρχονται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το τέλος της δεκαετίας. Όμως, τα τωρινά δεδομένα δείχνουν ότι αυτός ο στόχος είναι πλέον απαγορευτικός.
Κατά την πρόσφατη συνάντηση στο Μόναχο, ο οικονομικός διευθυντής της VW, Arno Antlitz, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ στην περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρελθόν δεν έχει τελειώσει», δήλωσε ο Antlitz. Μια τολμηρή δήλωση από έναν εκπρόσωπο που είχε ανακοινώσει ότι η εταιρεία θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2033.
Η Volkswagen δεν είναι η μοναδική εταιρεία που αλλάζει τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Και η Ford και η Mercedes ακολουθούν παρόμοια πορεία, προτιμώντας να διατηρούν πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για όσο το δυνατόν περισσότερο, αν και υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση.
Η αλλαγή αυτή στην προσέγγιση των μεγάλων κατασκευαστών θα έχει επιπτώσεις στην αγορά αυτοκινήτων και το περιβάλλον. Απομένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η νέα στρατηγική και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της στην αγορά και το περιβάλλον.