Οι τετρακύλινδροι κινητήρες κατέχουν αναμφίβολα μια πρωτοκαθεδρία στον κόσμο των αυτοκινήτων. Έχουν πολλά πλεονεκτήματα.
Από την γνωστή αξιοπιστία των ιαπωνικών αυτοκινήτων, που τα καθιστά από τα πιο ανθεκτικά στον χρόνο, μέχρι την υψηλή τους απόδοση, οι τετρακύλινδροι κινητήρες αποτελούν κομβικό σημείο. Ας ρίξουμε μια ματιά σε πέντε από αυτούς που ξεχώρισαν.
Honda K20 και K24
Αυτοί οι κινητήρες είναι μια ιστορική οικογένεια, διαθέσιμοι σε διάφορους κυβισμούς (2 και 2.4 λίτρα) και εφοδίαζαν σχεδόν όλα τα μοντέλα της Honda από τις αρχές του 2000, όπως το Honda Civic, το Type-R και το CR-V.
Συνδυάζοντας ατμοσφαιρικό σχεδιασμό και υψηλές επιδόσεις, οι κινητήρες αυτοί ξεπερνούσαν τα 220 άλογα και προσέφεραν μια σταθερή βάση για τροποποιήσεις που μπορούσαν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τους 300 ίππους χωρίς προβλήματα.
Η αξιοπιστία τους ήταν κομβική, καθώς σχεδιάστηκαν για μακροχρόνια χρήση, με πολλές εκδόσεις να ξεπερνούν τα 300.000 χιλιόμετρα.
Mitsubishi 4G63T
Ένας θρυλικός κινητήρας από το 1992 έως το 2007, εφοδίασε την εμβληματική σειρά Mitsubishi Lancer, συμπεριλαμβανομένης της EVO. Αυτός ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ήταν δημοφιλής στους βελτιωτές, ικανός να υποστηρίξει πολλές τροποποιήσεις και να επιτύχει ιπποδυνάμεις που δύσκολα φαντάζεται κανείς.
Η εργοστασιακή του ισχύς κυμαινόταν από 195 έως 345 άλογα, ενώ οι βελτιώσεις μπορούσαν να εκτοξεύσουν αυτούς τους αριθμούς ακόμα πιο ψηλά.
Nissan SR20DET
Σημαντικός εκπρόσωπος των σπορ μοντέλων της Nissan, ο SR20DET ήταν ένας 2.0 λίτρων turbo κινητήρας, ιδανικός για το διάσημο Nissan Silvia.
Αρχικά είχε ισχύ 205 αλόγων, αλλά ενώ είναι φημισμένος για τις δυνατότητές του σε παραγωγή ιπποδυνάμεων, συνάντησαμε ακόμα και βελτιωμένες εκδόσεις που έφτασαν τα 450 άλογα.
Subaru EJ22
Ο EJ22 εμπλουτίζει την λίστα μας, ως το απόλυτο αντίπαλο του κινητήρα Mitsubishi Evo και βρισκόταν στην καρδιά του Subaru Impreza. Ωστόσο, η έκδοση 22B ήταν πολύ σπάνια, με μόλις 424 μονάδες να κατασκευάζονται.
Αυτός ο κινητήρας των 2.212cc προσέφερε 275 άλογα και ήταν μοναδικός στη σειρά των κινητήρων της Subaru.
Honda F20C
Κλείνουμε με έναν απόλυτο θρύλο, τον κινητήρα F20C της Honda, που χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά στο S2000. Ήταν ο κινητήρας με τη μεγαλύτερη ισχύ ανά λίτρο στην κατηγορία του.
Αυτός ο δίλιτρος κινητήρας παρήγαγε 240 άλογα στις 8.600 στροφές, ενώ η ιαπωνική έκδοση προσέφερε ακόμα περισσότερη ισχύ, φτάνοντας τα 247 άλογα.