Αυξανόμενη ανησυχία για την οδική ασφάλεια μετά το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στον Βόλο, με θύματα δύο νέους ανθρώπους. Το περιστατικό αναζωπυρώνει τη συζήτηση σχετικά με την επιβολή περιορισμών στην οδήγηση ηλικιωμένων οδηγών, ιδίως κατά τις νυχτερινές ώρες.
Τραγικό Δυστύχημα στον Βόλο: Προβληματισμός για την Οδήγηση Ηλικιωμένων
Το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα στον Βόλο, που στοίχισε τη ζωή σε δύο νέους ανθρώπους, έχει φέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφαλούς οδήγησης από ηλικιωμένους. Οι συνθήκες του δυστυχήματος, όπως αναφέρουν οι αρχές, υποδεικνύουν πιθανή ευθύνη του 82χρονου οδηγού αγροτικού οχήματος, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για την επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών στην οδήγηση ηλικιωμένων, ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες.
Η νομοθεσία στην Ελλάδα προβλέπει περιορισμούς στην οδήγηση για άτομα με ιατρικά προβλήματα, ιδίως όσον αφορά την οδήγηση τη νύχτα. Οι περιορισμοί αυτοί κωδικοποιούνται στις άδειες οδήγησης. Ένας τέτοιος περιορισμός, ο κωδικός “05.01”, αφορά την οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Γιατί η Νυχτερινή Οδήγηση είναι Πιο Επικίνδυνη;
Η νυχτερινή οδήγηση είναι εγγενώς πιο επικίνδυνη. Τα μάτια μας προσαρμόζονται στο σκοτάδι, αλλά όχι πλήρως, και διάφορες παθήσεις όρασης μπορούν να επιδεινώσουν το πρόβλημα.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι πάνω από 2.2 δισεκατομμύρια άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, με τους περισσότερους να είναι άνω των 50 ετών. Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μια συχνή πάθηση που επηρεάζει την κεντρική όραση, μπορεί να δυσχεράνει ή να καταστήσει αδύνατη την οδήγηση, ιδίως τη νύχτα.
Ασθένειες που επηρεάζουν την όραση, όπως η εκφύλιση ωχράς κηλίδας, είναι ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όταν αξιολογείται η ικανότητα ενός ατόμου να οδηγεί με ασφάλεια, ιδιαίτερα τη νύχτα.