Οι εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα, καθώς αποδεικνύεται από τον καινοτόμο ηλεκτρικό κινητήρα που παρουσίασε πρόσφατα η βρετανική εταιρεία Helix.
Ο κινητήρας SPX177 είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που συνδυάζει υψηλή απόδοση και μικρές διαστάσεις και βάρος.
Αυτός ο επαγωγικός κινητήρας με μόνιμο μαγνήτη ανήκει στην κατηγορία της μαγνητικής υπολείψεως και ζυγίζει μόλις 28 κιλά. Μαζί με τους δύο εναλλάκτες που είναι απαραίτητοι για να επιτευχθεί αυτή η υψηλή απόδοση, το σύνολο του συστήματος έχει συνολικό βάρος μόλις 41 κιλά.
Ο κινητήρας αυτός αναπτύχθηκε από το τμήμα X-Division της βρετανικής εταιρείας Helix, κατόπιν παραγγελίας ενός κατασκευαστή hypercar. Ο κατασκευαστής είχε υψηλές απαιτήσεις για τις προδιαγραφές του κινητήρα και κατά τις δοκιμές, οι Βρετανοί αναφέρουν ότι η σταθερή απόδοση του υπερέβη τα 950 άλογα και μπορούσε να φθάσει και πιο ψηλά ακόμα, χωρίς να φθείρεται.
Ο μήκος του κινητήρα είναι 261 χιλιοστά και η διάμετρός του φτάνει τα 206,2 χιλιοστά. Η συνεχής ροπή που παράγει φθάνει τα 398 Nm, με το μέγιστο να είναι 408 Nm. Η μέγιστη στιγμιαία απόδοση φτάνει τα 966 άλογα.
Ο κινητήρας της Helix έχει μόλις το 14% της μάζας του σε σύγκριση με αντίστοιχους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Υπάρχει περίπτωση να παραγγελθεί από τη βρετανική Gordon Murray Automotive.
Ο διάσημος κατασκευαστής αυτοκινήτων Gordon Murray, που διακρίθηκε με το McLaren F1, έχει θέσει προδιαγραφές για τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα που σχεδιάζει και αναθέτει την κατασκευή σε άλλες εταιρείες. Έτσι, για παράδειγμα, ο κινητήρας V12 του T.50, του πολυαναμενόμενου supercar που διαδέχεται το McLaren F1, κατασκευάστηκε από την Cosworth.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Helix, είναι πολύ δύσκολο για τις υπάρχουσες μπαταρίες να παρέχουν την απαιτούμενη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η υψηλή ισχύς αυτού του κινητήρα.
Ο κατασκευαστής που παρήγγειλε τον κινητήρα θέλει να εξασφαλίσει ότι ο κινητήρας θα μπορεί να αξιοποιήσει τις επόμενες γενιές των μπαταριών που αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια.