Ένα ηλεκτρικό “κτήνος” από την Κίνα εκτοξεύεται αυτήν τη στιγμή στην πίστα του Nurburgring: το BYD YangWang U9, με κόστος που είναι 10 φορές λιγότερο από μια Rimac Nevera.
Το kινεζικό hypercar, βασισμένο στην αρχιτεκτονική a4 της BYD, κοστίζει μόνο 218.000 ευρώ στη χώρα του – σε σύγκριση με τα 2 εκατομμύρια της Nevera ή της Pininfarina Battista. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν συνολικά 1.287 ίππους και ροπή 1.200 Nm, “πυροδοτώντας” το από στάση μέχρι στα 100 km/h σε μόλις 2,36 δευτερόλεπτα.
Η YangWang αποτελεί την υπερ-πολυτελή γραμμή της BYD και το U9 αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της, μετά το υψηλής κατηγορίας SUV με την ονομασία U8 – το οποίο κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο με τιμή (στην Κίνα) περίπου 140.000 ευρώ.
Για την εταιρεία από το Shenzhen, το U8 αντιπροσωπεύει την απάντησή της στα αυτοκίνητα όπως η Mercedes G-Class και το Land Rover Defender. Το U9 δεν φέρει το βάρος του ονόματός του για να ανταγωνιστεί τις Porsche, Ferrari ή Lamborghini, τουλάχιστον όχι ακόμη, αλλά εξυπηρετεί άλλους σκοπούς για τη BYD.
O σκοπός είναι να ακολουθήσει το χάντρικ της Tesla που ξεκίνησε με το Model S στα 100.000 ευρώ για να αποδείξει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών της συστημάτων – και βασίζει την επιτυχία των Model 3 και Model Y πάνω σε αυτήν τη στρατηγική.
Σίγουρα, η παρουσία ενός hypercar από την κινεζική εταιρεία με την κορυφή της ηλεκτρικής τεχνολογίας και επιδόσεις που ανταγωνίζονται μια θερμική Bugatti Chiron, ή ακόμη και μια Ferrari SF90 Stradale, αποτελεί ένα θετικό βήμα προώθησης.
Με μήκος 4,966 μέτρων, το BYD YangWang U9 έχει το μέγεθος της Lamborghini Aventador. Βασισμένο στην αρχιτεκτονική a4 της κινεζικής εταιρείας, διαθέτει το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα BYD DiSus-X για τον έλεγχο του αμαξώματος.
Μέσω του συστήματος αυτού, η ανάρτηση (με διαδρομή 75 mm) ρυθμίζει το ύψος του δαπέδου ανάλογα με τις συνθήκες. Το δάπεδο κρύβει την μπαταρία με χωρητικότητα 80 kWh, παρέχοντας αυτονομία 465 km (σε κανονικές συνθήκες).
Τέλος, στο εσωτερικό του YangWang U9 υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η κεντρική οθόνη 12,3”, με προηγμένη ηλεκτρονική νοημοσύνη χάρη στα συστήματα DiLink και DiPilot. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η άφιξη αυτού του κινεζικού ηλεκτρικού hypercar και στην Ευρώπη μέσα στο άμεσο μέλλον.