Ο ελαφρύς ατμοσφαιρικός κινητήρας των 85 κιλών παράγει 321 ίππους

Ο ελαφρύς ατμοσφαιρικός κινητήρας των 85 κιλών παράγει 321 ίππους

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα εξαφανιστούν σύντομα από τις αγορές. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ξεκάθαρα πως θα συνεχίσουν να τους φτιάχνουν για τουλάχιστον δέκα χρόνια ακόμα, και μάλλον περισσότερο. Αυτό έρχεται παρά τις παλιότερες κουβέντες για γρήγορη στροφή μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Boreham Ten-K αλλάζει τα δεδομένα στους βενζινοκινητήρες

Μια νέα εταιρεία, η Boreham Motorworks, έβγαλε στην φόρα έναν τέτοιο κινητήρα που κάνει θόρυβο. Λέγεται Boreham Ten-K και είναι ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος στα 2,1 λίτρα. Δίνει 324 ίππους και ζυγίζει μόλις 85 κιλά, ενώ ανεβαίνει μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. – κάτι σπάνιο για τέτοια μηχανή.

Έχει διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής με ιμάντα, και μέσα του βάζουν ελαφριά εξαρτήματα από billet, όπως τον στροφαλοφόρο άξονα, τις μπιέλες και ξηρό κάρτερ. Τα σχέδιά του για την κατασκευή και τα ηλεκτρονικά παίρνουν ιδέες από τη Formula 1. Θα μπει σε ένα αναβιωμένο Ford Escort Mk1 RS, δείχνοντας πώς γυρνάμε πίσω σε κλασικά μοντέλα με μοντέρνα μέσα.

boreham engine b

Άλλες εταιρείες πιάνουν παρόμοιο ρυθμό με νέες τεχνολογίες

Στην Boreham Motorworks λένε ότι ο Boreham Ten-K ξεπερνάει ό,τι είχαν βάλει ως στόχους για ισχύ, απόδοση και στροφές. Παράλληλα, μάρκες σαν την Omoda και την Jaecoo δουλεύουν κινητήρες με θερμική απόδοση 48%, που σημαίνει 2,5% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου. Η Horse Powertrain πάλι έβγαλε νέα συστήματα για υβριδικά οχήματα, που δουλεύουν με βενζίνη ή πετρέλαιο και αυξάνουν την αυτονομία.

Αν πάει έτσι το πράγμα, θα δούμε κι άλλους κινητήρες εσωτερικής καύσης να βγαίνουν με έξυπνες βελτιώσεις. Οι εταιρείες φτιάχνουν ό,τι ζητάει ο κόσμος που αγοράζει, και αυτή η ζήτηση κρατάει ζωντανούς τους θερμικούς κινητήρες – ειδικά τώρα που οι ηλεκτρικοί ακόμα κοστίζουν ακριβά για πολλούς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ