Νέες Ρυθμίσεις ΚΟΚ: Ποινές και Όρια Ταχύτητας για Μοτοσυκλέτες

Νέες Ρυθμίσεις ΚΟΚ: Ποινές και Όρια Ταχύτητας για Μοτοσυκλέτες

Η προθεσμία της δημόσιας διαβούλευσης για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ορίστηκε σε μόλις τρεις εβδομάδες, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα διαρκούσε δύο μήνες.

Η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης για τη νέα ρύθμιση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχει στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Οι προτεινόμενες αλλαγές έχουν σχεδιαστεί ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της κινητικότητας και στη διαδικασία ψηφιοποίησης.

Σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την αποπληρωμή προστίμων απλοποιούνται, καταργώντας το φαινόμενο του «σβησίματος» κλήσεων.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο αποδομείται από τη συνείδηση του πολίτη, με τους «ατίθασους» οδηγούς να αντιμετωπίζουν αυστηρότερες ποινές.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αναφορικά με το νέο όριο ταχύτητας εντός των πόλεων, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των 50 χιλιομέτρων ανά ώρα διατηρείται σε μονόδρομους με τουλάχιστον 2 λωρίδες κυκλοφορίας και σε οδούς διπλής κατεύθυνσης στις κατοικημένες περιοχές.

Για τους οδηγούς δικύκλων, θεσπίζονται νέοι κανόνες για υπό όρους διήθηση και χώρους αναμονής στις διασταυρώσεις, ενώ οι στάθμευση τους θα πρέπει να μην καταλαμβάνει χώρο για αυτοκίνητα.

Η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης είναι μέχρι 24 Ιανουαρίου 2025, αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα διαρκούσε 2 μήνες.

Η προσέγγιση των νέων ρυθμίσεων εστιάζει στην οδική ασφάλεια, με μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών που δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Σκοπός είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που αναλογούν στη σοβαρότητα κάθε παράβασης, καθώς και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Οι ποινές θα επιβάλλονται κυρίως στον οδηγό (π.χ. πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης) και όχι στο όχημα, ώστε να μην επιβαρύνονται οι άλλοι χρήστες.

Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται ως εξής:

– Σοβαρές παραβάσεις (π.χ. παραβίαση σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό αλκοόλ).

– Λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση, έλλειψη απαραίτητων εγγράφων).

Η κλιμάκωση ποινών θεσπίζεται για οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Επιπλέον, οι διαδικασίες πληρωμής των προστίμων θα διασφαλίζουν την απλοποίηση της αποπληρωμής τους χωρίς σύνθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ειδική προσοχή δίνεται στην επιβολή ποινών στους επαγγελματίες οδηγούς ξένων χωρών, με σκοπό την άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας κατά την επιτόπια έλεγχο.

Με τη μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας από 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα εντός κατοικημένων περιοχών, αναμένεται σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ιδίως σε περιοχές με αυξημένη κίνηση ευπαθών χρηστών του δρόμου (πεζοί, ποδήλατα, μοτοσικλέτες).

Tο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των 50 χιλιομέτρων ανά ώρα παραμένει στα ίδια επίπεδα για μονόδρομους και δρόμους διπλής κατεύθυνσης εντός κατοικημένων περιοχών, εκτός εάν υπάρχει διαφορετική σήμανση.

Τέλος, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, με κατάλληλες ρυθμίσεις που να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες τους και να περιορίζουν τις παραβάσεις κατά της οδικής ασφάλειας.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Εν ολίγοις, οι βασικές ρυθμίσεις του Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» περιλαμβάνουν τα εξής:

– Εξορθολογισμός ποινών με κατηγοριοποίηση ανάλογα με την επικινδυνότητα και ενίσχυση του αποτρεπτικού τους χαρακτήρα.

– Κατηγοριοποίηση παραβάσεων για πιο ρεαλιστική και κατανοητή εφαρμογή.

– Αυστηρές κυρώσεις για σοβαρές παραβάσεις με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

– Αυστηροποίηση του κυρωτικού πλαισίου για αντικοινωνικές συμπεριφορές στον δρόμο.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

– Απενοχοποίηση του οχήματος για παραβάσεις που σχετίζονται με επικίνδυνες συμπεριφορές του οδηγού.

– Μείωση της ανώτατης ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ/ώρα υπό ειδικές προϋποθέσεις.

– Δημιουργία συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με οργανωμένη κυκλοφορία και στάθμευση μικροκινητικότητας.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

– Αυστηρότερο κυρωτικό πλαίσιο για μικροκινητικότητα και μηχανοκίνητα δίκυκλα με κανονισμούς για την χρήση κράνους και την τήρηση ορίων ταχύτητας.

– Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου που επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την αναγνώριση παραβάσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ