Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εγκρίνει τη χρήση των δεδομένων που συλλέγονται από τους ηλεκτρονικούς καταγραφείς των αυτοκινήτων, που παρέχει τη δυνατότητα τον υπολογισμό των πριμοδοτήσεων ανάλογα με τη συμπεριφορά του οδηγού.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιτρέπει την πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των οδηγών, επιτρέποντας την πλήρη εξατομίκευση των ασφαλίσεων.
Μια ασφαλιστική εταιρεία που έχει πρόσβαση στα δεδομένα που συλλέγονται από τους ηλεκτρονικούς ελεγκτές ενός οχήματος μπορεί να αναλύσει τις οδηγικές συνήθειες των χρηστών και να προσαρμόσει ανάλογα το κόστος της ασφάλισης.
Για παράδειγμα, ένας οδηγός που τηρεί τα όρια ταχύτητας, διατηρεί ασφαλή απόσταση και αποφεύγει τις απότομες κινήσεις, θα θεωρείται λιγότερο επιρρεπής σε ατυχήματα, με αποτέλεσμα να μειώνεται το κόστος της ασφάλισής του.
Αντίθετα, οι οδηγοί με πιο αποφασιστική οδηγική συμπεριφορά είναι πιθανόν να έχουν αυξημένο κόστος ασφάλισης, καθώς είναι πιο πιθανόν να εμπλακούν σε ατυχήματα.
Το κόστος ασφάλισης θα εξαρτάται επίσης και από την παρουσία προηγμένων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα.
Για να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα ενός οχήματος, η συγκατάθεση του ιδιοκτήτη είναι υποχρεωτική. Πιθανότατα, αυτή η διαδικασία θα αποτελέσει προϋπόθεση για τη σύναψη συμβολαίου ασφάλισης στο μέλλον.
Η πρόσβαση στα δεδομένα μπορεί να είναι υποχρεωτική σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να διαλευκανθούν οι συνθήκες του.
Συνοψίζοντας, η αξιοποίηση των δεδομένων που καταγράφονται από ένα όχημα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους ασφάλισης για τους πιο αποφασιστικούς οδηγούς, ενώ ταυτόχρονα, άλλοι οδηγοί θα μπορούν να απολαμβάνουν πιο χαμηλά ασφάλιστρα.