Η αυτονομία είναι πάντα το σημείο καμάρι πολλών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν γρήγορα!
Πέρα από τις solid-state μπαταρίες που υπόσχονται να επεκτείνουν σημαντικά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μία φόρτιση από το 2026, μια βρετανική εταιρεία είναι έτοιμη να διακόψει το ρυθμό ήδη από τώρα.
Πρόκειται για την Nyobolt, που ανακοίνωσε ότι κατάφερε να φορτίσει το 10-80% σε μόλις 4 λεπτά και 37 δευτερόλεπτα! Αυτό επιτεύχθηκε σε ένα σπορ πρωτότυπο με μπαταρία 35 kWh, χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή 350 kW.
Η Nyobolt αναφέρει ότι τα πρώτα τέσσερα λεπτά φόρτισης προσφέρουν σταθερό ρεύμα 500A, επιτρέποντας μια εκτιμώμενη αυτονομία 190 χιλιομέτρων σύμφωνα με τα WLTP. Όταν φορτιστεί στο 100%, η μπαταρία παρέχει αυτονομία 250 χιλιομέτρων (WLTP).
Παρόλο που η μπαταρία είναι μικρότερη σε σύγκριση με τα σύγχρονα ΗΕVs, αυτό υποδεικνύει ότι με γρήγορη και αποτελεσματική φόρτιση, οι κατασκευαστές μπορούν να χρησιμοποιούν ελαφρύτερες και πιο συμπαγείς μπαταρίες. Έτσι, αντί για μεγάλη αυτονομία, μια πολύ γρήγορη φόρτιση μπορεί να αποτελέσει μια ελκυστική λύση.
Οι μικρότερες μπαταρίες απαιτούν λιγότερους φυσικούς πόρους, μειώνοντας τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των οχημάτων. Επιπλέον, προσφέρουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά λόγω του χαμηλότερου βάρους, κάνοντας τα αυτοκίνητα πιο συναρπαστικά για τους λάτρεις της οδήγησης.
“Η Nyobolt ξεπερνά το εμπόδιο της αργής και δυσάρεστης φόρτισης, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση ελκυστική και προσιτή για εκείνους που δεν έχουν χρόνο για μακρές φορτίσεις ή χώρο για οικιακό φορτιστή,” δήλωσε ο Shane Davies, διευθυντής συστημάτων μπαταριών οχημάτων της εταιρείας.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο, σύμφωνα με τη Nyobolt, είναι η μακρά διάρκεια ζωής των μπαταριών της. Έχουν δοκιμαστεί κυψέλες που έχουν ολοκληρώσει πάνω από 4.000 κύκλους γρήγορης φόρτισης-εκφόρτισης, αντιστοιχώντας σε σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, διατηρώντας ταυτόχρονα το 60% της χωρητικότητάς τους. Αυτή η τεχνολογία αποτελεί αποτέλεσμα δέκαετούς έρευνας.
Η ικανότητα της μπαταρίας να φορτίζει με υψηλές ταχύτητες χωρίς να επηρεαστεί η διάρκειά της οφείλεται στις κυψέλες σύνθετης αντίστασης, που παράγουν λιγότερη θερμότητα από άλλες κυψέλες. Αυτό διευκολύνει τη διαχείριση υψηλών επιπέδων ισχύος κατά τη φόρτιση. Επιπλέον, τα υλικά ανόδου στα κύτταρα ιόντων λιθίου επιτρέπουν τα ηλεκτρόνια να μεταφέρονται γρήγορα μεταξύ της καθόδου και της ανόδου.
Η μπαταρία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Callum, την εταιρεία μηχανολογικών λύσεων του Ian Callum, γνωστού σχεδιαστή σε εταιρίες όπως η Ford και η Aston Martin. Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί για χαμηλή παραγωγή. Εάν το όνομα του 70χρονου σας λέει κάτι, είναι επειδή έχει επιδείξει ταλέντο σε μεγάλες εταιρίες με τη σχεδίαση του.
Παρόλα αυτά, αυτά τα επιτεύγματα είναι ακόμα σε μικρή κλίμακα. Η Nyobolt στοχεύει να κατασκευάσει χίλιες μπαταρίες μέχρι το 2025, αλλά αυτός ο αριθμός είναι σχετικά μικρός για τον κλάδο των αυτοκινήτων. Ωστόσο, εάν συνάψει συμμαχία με μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, πράγμα που είναι αναπόφευκτο, η κατάσταση θα αλλάξει.