Έχετε παρατηρήσει και εσείς τις πολύχρωμες ετικέτες που δείχνουν την ενεργειακή κατανάλωση σε πλυντήρια και φούρνους; Τώρα, αυτές οι ετικέτες επεκτείνονται και στα αυτοκίνητα!
Αυτές οι ετικέτες μας δίνουν μια γρήγορη εικόνα της ενεργειακής κατανάλωσης αυτών των οχημάτων. Καθώς η ηλεκτρική ενέργεια αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία και στον τομέα της αυτοκίνησης, βλέπουμε αυτές τις ετικέτες να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους.
Η Γερμανία είχε προσπαθήσει να καθιερώσει αυτές τις ετικέτες από το 2011, αλλά τότε χρησιμοποιούσαν το παλαιό σύστημα μέτρησης NEDC, που δεν αντικατόπτριζε την πραγματικότητα και δεν είχε ανανεωθεί για περισσότερο από δέκα χρόνια.
Ο κύκλος NEDC, που έχει πλέον αντικατασταθεί από τον WLTP, δεν έδινε την αληθινή εικόνα της ενεργειακής απόδοσης των αυτοκινήτων. Έλειπαν σημαντικά στοιχεία, όπως το βάρος των οχημάτων, που επηρέαζαν την πραγματική κατανάλωση.
Έτσι, για παράδειγμα, σύμφωνα με το NEDC, τα μεγάλα SUV παρουσιαζόταν ως τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, ενώ αντίθετα, τα μικρά hatchbacks ήταν συχνά πιο ενεργοβόρα.
Σήμερα, η Γερμανία και η υπόλοιπη Ευρώπη προχωρούν στην πλήρη υιοθέτηση του κύκλου WLTP, επιτρέποντας στους Γερμανούς να εισάγουν τις νέες ενεργειακές ετικέτες χωρίς τα προβλήματα της προηγούμενης φοράς.
Αυτές οι ετικέτες θα είναι ορατές τόσο στις ιστοσελίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και στις διαφημίσεις. Αυτή η υποχρέωση έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή στη Γερμανία, με σκοπό να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διαφάνεια και πραγματική αναπαράσταση.
Ωστόσο, ρίχνοντας μια ματιά στις κατηγορίες εκπομπών, είναι προφανές ποια κατεύθυνση θέλει να ακολουθήσει η γερμανική κυβέρνηση. Ξαναβάζουν στο προσκήνιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και μόνο οι εκπομπές κατά τη χρήση τους υπολογίζονται και όχι η συνολική τους περιβαλλοντική επίπτωση.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι εκπομπές ρύπων από την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θεωρούνται στην τελική αξιολόγηση. Έτσι, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να επιδείξουν την πράσινη κατηγορία Α, που σημαίνει μηδενικές εκπομπές CO2.
Στην κατηγορία Β, οι εκπομπές είναι έως 95 γραμμάρια, και οι επόμενες κατηγορίες χωρίζονται ανάλογα με τις εκπομπές, από 96-115 γραμμάρια (C) έως 176+ γραμμάρια (G).
Επιπλέον, για τα plug-in υβριδικά οχήματα, θα αναγράφεται η κατανάλωση με πλήρως φορτισμένη και εκφορτισμένη μπαταρία. Για τα αμιγώς ηλεκτρικά, θα αναφέρεται η κατανάλωση σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Αν και η νέα αυτή κανονιστική ρύθμιση ενδέχεται να παραβλέπει κάποιες πτυχές, σίγουρα θα προσφέρει περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων.