Η Mercedes-Benz 300 SL του 1956, γνωστή ως Alloy Gullwing, προβάλλει μια μοναδικότητα που τραβάει τα βλέμματα με την αποκλειστική μαύρη βαφή της και το κόκκινο δερμάτινο εσωτερικό – γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα περιζήτητη και αξίας.
Αυτό το εμβληματικό μοντέλο είχε “ξεχαστεί” σε μια μάντρα στην Αριζόνα και η κατάσταση του είχε αφεθεί στην τύχη του για δεκαετίες. Παρόλο που χρειάστηκε χρόνος μέχρι να επανέλθει στην καταλληλότητα, η συλλεκτική του αξία εκτοξεύει την τιμή του στην επικείμενη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s, αγγίζοντας το μαγικό νούμερο των 5 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτή η 300 SL Gullwing σχεδιάστηκε με σκοπό τη διαγωνιστική χρήση, εφοδιασμένη με ελαφρύ αμάξωμα και ισχυρό κινητήρα NSL, ενώ τα στοιχεία της σπορ ανάρτησης και οι τροχοί Rudge ενισχύουν την αγωνιστική της κληρονομιά. Το πίσω παράθυρο από Plexiglas προσφέρει επιπλέον την αίσθηση της ταχύτητας και της αεροδυναμικής.
Η συγκεκριμένη Mercedes-Benz είναι το 26ο από τα 29 αγωνιστικά μοντέλα 300 SL Gullwing που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, γεγονός που προσθέτει ακόμα περισσότερη αξία στην ιστορία της.
Μετά την επιτυχημένη παρουσία της Mercedes-Benz σε αγώνες όπως το Le Mans και την Carrera Panamericana με το W194, η μάρκα αποφάσισε να κυκλοφορήσει μία τροποποιημένη έκδοση για κανονικές διαδρομές.
Η 300 SL, ή αλλιώς “Gullwing”, έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην Έκθεση του Motorsport στη Νέα Υόρκη το 1954, σημειώνοντας το γεγονός ότι ήταν το πρώτο μοντέλο Mercedes-Benz που παρουσιάστηκε στο εξωτερικό πριν από την επίσημη κυκλοφορία του στη Γερμανία.
Το 1955, η Mercedes-Benz αποφάσισε να κατασκευάσει μια ειδική αγωνιστική έκδοση για τους ερασιτέχνες οδηγούς, γνωστή ως “Light Metal Version.” Αυτή η έκδοση κατασκευάστηκε μόνο για ένα έτος και γέννησε μόλις 29 κομμάτια.
Το 1976, ο συλλέκτης Rudi Klein αγόρασε το αυτοκίνητο, το οποίο παρέμεινε κλεισμένο σε ένα γκαράζ χωρίς να έχει παρουσιαστεί δημόσια. Αυτό προσέφερε στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να διατηρήσει την εξαίρετη κατάσταση του. Ωστόσο, το 1981 σημειώθηκε ένα ατύχημα, καθώς ο Rudi προκάλεσε ένα βαθούλωμα στο πίσω μέρος με περονοφόρο ανυψωτικό.
Σήμερα, το αυτοκίνητο, το οποίο δεν έχει εκτεθεί στο φως του ήλιου για σχεδόν μισό αιώνα, πωλείται από τον RM Sotheby’s στο πλαίσιο της δημοπρασίας “The Junkyard: The Rudi Klein Collection”.
Η εκτίμηση της τιμής που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ εδράζεται και στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο διατηρεί το αυθεντικό του εσωτερικό, το αμάξωμα, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και σημαντικά μηχανικά μέρη.