Επίτευξη ενέργειας 4.500 MWh ετησίως, καλύπτοντας το 12,5% της συνολικής κατανάλωσης.
Ένα καινοτόμο και οικολογικό έργο για τα ελληνικά σιδηρόδρομα μπαίνει σε φάση υλοποίησης μετά την υπογραφή συνεργασίας μεταξύ της ΣΤΑ.ΣΥ και της εταιρείας «Siemens Mobility Α.Ε.».
Αυτό πρόκειται για την «Ανακαίνιση δύο Υποσταθμών της Γραμμής 1 του Μετρό», με την προσθήκη ενός συστήματος που θα ανακτά ενέργεια από την ηλεκτροπέδηση των συρμών. Η σύμβαση υπογράφτηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιο Κοτταρά, και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Siemens Mobility Α.Ε.», Δήμο Σαπίδη.
Με αυτό το έργο, η ΣΤΑ.ΣΥ προχωρά σε σημαντικά βήματα για ενεργειακή εξοικονόμηση και περιβαλλοντική προστασία. Η ανακαίνιση θα γίνει στους υποσταθμούς της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο και θα προσθέσει ένα σύστημα που θα αξιοποιεί την ενέργεια από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Αυτή η καινοτομία θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, και εκτιμάται ότι θα εξοικονομεί 4.500 MWh ενέργειας κάθε χρόνο, που αντιστοιχεί στο 12,5% της ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά».
Το έργο αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζεται ως «πράσινη» επένδυση, και αν επιτύχει, θα επεκταθεί και στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη, θα βελτιώσει την αξιοπιστία του ηλεκτροδοτικού δικτύου και θα μειώσει τις βλάβες λόγω παλαιότητας του εξοπλισμού. Παρόμοιο σύστημα αναμένεται να εγκατασταθεί και στη Γραμμή 4 που είναι υπό κατασκευή.
Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός ανακοινώθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2024 και διεξήχθη μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ). Το έργο, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ανέθεσε στη «Siemens Mobility Α.Ε.» το ποσό των 4.136.404,21 ευρώ. Η εκτιμώμενη ολοκλήρωση του έργου ορίζεται σε 28 μήνες.
Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, δήλωσε: «Στη ΣΤΑ.ΣΥ προσπαθούμε συνεχώς να αναβαθμίζουμε τις υποδομές μας, εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία και τα σύγχρονα εργαλεία. Αν και το Μετρό και το Τραμ είναι ήδη φιλικά προς το περιβάλλον, δεν σταματάμε εδώ. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις για να κάνουμε ένα πιο ισχυρό βήμα προς την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.»