Ένα εντυπωσιακό πειραματικό πρωτότυπο, το Vision EQXX της Mercedes, κατέγραψε αυτονομία που υπερβαίνει ακόμη και τα diesel αυτοκίνητα, κινούμενο στην αντίστοιχα απαιτητική Αραβική Έρημο.
Ένα από τα ψυχολογικά εμπόδια για τη γρήγορη υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία που παρέχουν οι μπαταρίες τους και ο τρόπος κάλυψης μεγάλων αποστάσεων.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκρίνεται με αυτήν των συμβατικών αυτοκινήτων με βενζίνη, ειδικά στα μεγαλύτερα μοντέλα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις που αναμένονται στο μέλλον θα αρθρώσουν αυτό το εμπόδιο, όπως αποδεικνύει το πρωτότυπο Vision EQXX της Mercedes.
Η Mercedes Vision EQXX πέρασε από την αυστηρή Αραβική Έρημο, αξιολογώντας τα συστήματά της, τα οποία έχουν ενσωματωθεί και στο concept CLA Class, που παρουσιάστηκε στην προηγούμενη Έκθεση Κινητικότητας του Μονάχου.
Το ταξίδι των 1.010 χιλιομέτρων ξεκίνησε στις 4.15 το πρωί και ολοκληρώθηκε μετά από 14 ώρες και 42 λεπτά, με το Vision EQXX να διαθέτει επιπλέον 309 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ο χρόνος οδήγησης ήταν 12 ώρες και 45 λεπτά.
Παρά τη θερμοκρασία που άγγιξε τους 34 βαθμούς Κελσίου, η κατανάλωση ενέργειας του Vision EQXX ήταν χαμηλότερη από τα προηγούμενα ταξίδια στην Ευρώπη.
Το πειραματικό μοντέλο της Mercedes, με αρίστη αεροδυναμική απόδοση, κατανάλωσε μόλις 7,4 kWh/100 χιλιόμετρα, με μέση ταχύτητα 68,7 χλμ./ώρα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει το Ριάντ με το Ντουμπάι, με το air condition να λειτουργεί.
Η μέση ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, με περιλαμβανομένων των στάσεων και των αλλαγών οδηγού, ήταν 79,4 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα έφτασε τα 140 χλμ./ώρα.