Ένας άνδρας αποφάσισε να αποσύρει τον εργοστασιακό κινητήρα από το Mazda MX-5 του και να τον αντικαταστήσει με έναν κινητήρα από τη Honda CBR 1000RR του 2008.
Το Miata, ένα από τα πιο εικονικά και δημοφιλή roadster αυτοκίνητα παγκοσμίως, έκανε την πρεμιέρα του το 1989 και έχει ξεπεράσει τα 1 εκατομμύριο πωληθέντα κομμάτια. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα ήταν αν κάτω από το καπό του, αντί για έναν τυπικό αυτοκινητιστικό κινητήρα, βρισκόταν ένας κινητήρας μοτοσικλέτας;
Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αυτή δεν είναι η πρώτη ούτε η μοναδική «ακραία» μετατροπή οχήματος. Στο παρελθόν έχουμε δει κινητήρες από τανκ του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου να εγκαθίστανται σε Ford περιπολικά, καθώς και V8 σε Tesla. Ας δούμε όμως τώρα τη συγκεκριμένη περίπτωση με το MX-5.
Αρχικά, το MX-5 εξοπλιζόταν με έναν 1.800άρη κινητήρα, ο οποίος παρήγαγε 140 ίππους και 161 Nm ροπής. Η μέγιστη στροφολόγηση του κινητήρα έφθανε τις 7.000 σ.α.λ, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε περίπου 8 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, ο 4κύλινδρος 1.000 κ.εκ από τη Honda, παράγει 180 ίππους στις 13.000 σ.α.λ.
Με την εγκατάσταση του νέου κινητήρα, ο YouTuber αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια δοκιμή στο δυναμόμετρο. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, αποδεικνύοντας 160 ίππους στις 11.500 σ.α.λ, με μέγιστη ροπή 108 Nm στις 9.200 σ.α.λ. Αλλά πώς είναι στην πραγματικότητα στο δρόμο; Δυνατός, τουλάχιστον είναι μια ενδεικτική απάντηση! Ο «καημένος» Reed χρειάστηκε μέχρι και ωτοασπίδες για να προστατεύσει τα αυτιά του, αν και φαίνεται πως ούτε αυτές ήταν αρκετές.
Σύμφωνα με τον οδηγό, το Miata καταφέρνει να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση με την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, αποδεικνύοντας ότι είναι πραγματικά γρήγορο. «Σίγουρα αισθάνεσαι πιο γρήγορα από όσο νομίζεις, καθώς ένα μικρό μοτέρ κινεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο», αναφέρει στο video του. «Στην επόμενη δοκιμή, σκοπεύω να εγκαταστήσω και υπερσυμπιεστή». Καλή τύχη σε αυτό Reed.