Σημαντική εξέλιξη για την επένδυση της BYD στην Τουρκία με προϋπολογισμό 1 δισ. δολαρίων
Η BYD, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, προχωρά στην υλοποίηση ενός φιλόδοξου έργου στην Τουρκία, καθώς μόλις ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του νέου εργοστασίου της στην επαρχία Μανίσα, στη δυτική περιοχή της χώρας. Η συμφωνία μεταξύ της τουρκικής κυβέρνησης και της BYD έχει πλέον μετατραπεί σε πραγματικότητα.
Οι πρώτες φάσεις του έργου περιλαμβάνουν εργασίες καθαρισμού και προετοιμασίας του εδάφους, ώστε να διαμορφωθεί ο κατάλληλος χώρος για την παραγωγική μονάδα. Παράλληλα, αναπτύσσονται έργα οδοποιίας για την εξασφάλιση εύκολης πρόσβασης στο εργοστάσιο.
Πλέον, η διαδικασία παραχώρησης της γης στην BYD ολοκληρώθηκε και προχωρούν οι απαιτούμενες ενέργειες για την έκδοση των οικονομικών αδειών. Αυτή η επένδυση θα αντιπροσωπεύει συνολικά το ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, περιλαμβάνοντας όχι μόνο το εργοστάσιο, αλλά και κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D), καθώς και ένα «πάρκο» προμηθευτών.
Η τελετή υπογραφής της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2024, παρουσία του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ενισχύοντας τη σημασία αυτού του έργου για τη συνεργασία Τουρκίας-Κίνας.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ, η έναρξη παραγωγής αναμένεται μέχρι το 2026, προσφέροντας 5.000 θέσεις εργασίας και ακολουθώντας μια παραγωγική ικανότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως.
Με την ολοκλήρωση του εργοστασίου, η BYD θα εξασφαλίσει ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μία εποχή όπου οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής προέλευσης έχουν αυξηθεί σποραδικά από την ΕΕ.

Είναι επίσης σημαντικό να αναλογιστούμε ότι η Τουρκία έχει επιβάλει δασμό 40% στις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων, προκειμένου να προστατεύσει τις εγχώριες βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Togg, που κατασκευάζει το πρώτο 100% “Made in Turkey” ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Φέτος, η BYD αναδείχθηκε ως ο μεγαλύτερος πωλητής αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εδραιώνοντας τη θέση της στη διεθνή αγορά.

Η εταιρεία με έδρα τη Shenzhen έχει παρουσία και στην ελληνική αγορά, διαθέτοντας τέσσερα μοντέλα: τα ηλεκτρικά Dolphin, Atto 3, Seal και Seal U (διαθέσιμο και ως plug-in υβριδικό).
Αξιοσημείωτο είναι ότι από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο 2024, η Τουρκία σημείωσε το καλύτερο πρώτο 9μηνο στην ιστορία των εξαγωγών αυτοκινήτων, με αξία που ανήλθε σε 26,9 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.