Λύσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας: Τα σημαντικά έργα υποδομής που θα ανακουφίσουν την πόλη

Λύσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας: Τα σημαντικά έργα υποδομής που θα ανακουφίσουν την πόλη

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μίλησε για τα σχέδια που προχωρούν στην Αττική ώστε να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ERTnews, έβαλε στο τραπέζι ιδέες για το μετρό και τον στόλο των δημόσιων συγκοινωνιών. Οι δουλειές αυτές θα αλλάξουν τον τρόπο που μετακινούμαστε εδώ γύρω, με γνώμονα την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Επεκτάσεις στο μετρό και νέα τρένα

Ο κ. Ταχιάος είπε ότι το μετρό είναι ο βασικός πυλώνας για την κυβέρνηση. «Το μετρό δεν είναι εύκολο έργο ούτε φθηνό, είναι όμως το Μητροπολιτικό μέσο πάνω στο οποίο συνδέονται όλα τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά μέσα, και όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, πρέπει να δώσουμε βάρος στα ΜΜΜ και να βρεθεί μία ισορροπία μεταξύ της ενίσχυσης τους και της δημιουργίας καινούργιων δρόμων».

Μίλησε για επεκτάσεις προς τον Φάρο Ψυχικού, κατά μήκος της Κηφισίας ως το Μαρούσι και την Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4 από το Άλσος Βεΐκου ως τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, περνώντας από Εξάρχεια, Ακαδημία και Γουδή, έχει νέο χρονοδιάγραμμα που έρχεται σύντομα. Για τη γραμμή 2 προς Ίλιον, το έργο βγήκε σε δημοπρασία και ψάχνουν τρόπο να μπει στο ΕΣΠΑ, που έχει λίγα λεφτά πια για τέτοια.

«Είναι σημαντικό να προχωρήσουμε το έργο, διότι εκτός των άλλων, προβλέπει την κατασκευή ενός αμαξοστασίου που είναι απολύτως χρήσιμο αυτή τη στιγμή για να σταθμεύουν οι συρμοί».

Οδικά έργα και ενίσχυση στόλου

Όταν το θέμα πήγε στις προμήθειες νέων τρένων από την Ελληνικό Μετρό και τη ΣΤΑΣΥ, ο Ταχιάος έδωσε έμφαση στη γρήγορη κίνηση. «Υπάρχει συνεργασία του Υπουργού Χρίστου Δήμα, του Αναπληρωτή Υπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη και δικής μου, ώστε να μπορέσουμε να “τρέξουμε” γρήγορα αυτές τις προμήθειες». Πέρα από το μετρό, δουλεύουν και για τον λεωφορειακό στόλο, που χρειάζεται φρεσκάρισμα.

Για τα οδικά, δύο ιδέες εξετάζονται τώρα: η υπογειοποίηση κομματιού της περιφερειακής Υμηττού προς Καρέα και η σύνδεση Ελευσίνας με Οινόη, που θα γλιτώσει τον Κηφισό. Αυτά κοστίζουν πολλά και περιμένουν απόφαση. Χρειάζεται συνεργασία με Περιφέρεια και Δήμους για να μειωθεί η συμφόρηση, και αυτό παίρνει χρόνο.

Στον ορίζοντα φαίνεται και η επέκταση προς Γλυφάδα, με δύο κλάδους –έναν για Άνω Γλυφάδα και έναν για το κέντρο μέσω Ελληνικού–, που θα βοηθήσει την ανάπτυξη εκεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ