Η Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ μαζεύτηκε στην Αθήνα στις 22 Νοεμβρίου 2025, με μέλη από όλη τη χώρα να κάθονται μαζί για να μιλήσουν για τα προβλήματα του κλάδου. Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Βήκας πήρε τον λόγο και ζήτησε πιο αυστηρούς ελέγχους για να δουλεύουν όλα σωστά. Η ατμόσφαιρα ήταν ζεστή, με ιδέες να πετάγονται από παντού.
Στην αρχή, τα μέλη συζήτησαν πώς να τελειώσουν οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι στα οχήματα. Μετά, πέρασαν στην αλλαγή του συστήματος εποπτείας. Κάποιοι μίλησαν και για το προσωπικό που χρειάζεται εκπαίδευση.
Τι Συζητήθηκαν και Τι Αποφασίστηκε
Εκεί μπήκε στο τραπέζι και ο νέος έλεγχος για DPF, τα μικροσωματίδια στις εξατμίσεις. Τα μέλη αποφάσισαν να δουλέψουν μαζί για καλύτερη οδική ασφάλεια. Θέλουν επίσης να αγοράσουν νέο εξοπλισμό όλοι μαζί, για να γλιτώσουν λεφτά.
Ο Κωνσταντίνος Βήκας είπε από το βήμα: «Η ελληνική κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια ισχυρά διαπιστευτήρια της πρόθεσής τους να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια στη χώρα, μέσα από στοχευμένες και επιτυχημένες νομοθετικές παρεμβάσεις. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν οι ηλεκτρονικοί διασταυρωτικοί έλεγχοι οχημάτων, ο νέος Κ.Ο.Κ., η εγκατάσταση καμερών στους δρόμους και η ενίσχυση των τροχονομικών ελέγχων. Σε αυτή τη συνολική προσπάθεια, δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραλειφθεί ο καθοριστικός ρόλος των ΚΤΕΟ, τα οποία αποτελούν θεμελιώδη παράγοντα για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων.»
Από το ΥΠΥΜΕ περιμένουν να προχωρήσουν οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ μετά τους νέους ελέγχους. Πρέπει να ψηφιοποιήσουν όλα τα δεδομένα από τους τεχνικούς ελέγχους, που τώρα πάνε χαμένα. Και να κάνουν καθημερινούς ελέγχους για να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.
Ο Βήκας συνέχισε: «Αναμένουμε από το ΥΠΥΜΕ, μετά την πρόσφατη έναρξη εφαρμογής των ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων, να προχωρήσει στα επόμενα βήματα αναμόρφωσης του θεσμού των ΚΤΕΟ, ολοκληρώνοντας κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που παραμένουν σε εκκρεμότητα και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα και την αξιοπιστία των τεχνικών ελέγχων στην Ελλάδα.
Η Πολιτεία οφείλει να αναμορφώσει το ισχύον, παρωχημένο και αναποτελεσματικό σύστημα εποπτείας και ελέγχου των ΚΤΕΟ, να ψηφιοποιήσει το συντομότερο δυνατό όλα τα στοιχεία και δεδομένα των τεχνικών ελέγχων που διενεργούνται και αποστέλλονται καθημερινά στα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου, αλλά σήμερα παραμένουν αναξιοποίητα. Παράλληλα, θα πρέπει να ενισχύσει τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να εξασφαλίσει την ορθή εφαρμογή του θεσμού μέσω συστηματικών ελέγχων, ενισχύοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις ΚΤΕΟ στο έργο τους και απαλλάσσοντάς τες από μεμονωμένα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι, όπως είναι φυσικό, εντός του κλάδου υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις και απόψεις. Ορισμένες φωνές εκφράζουν επιφυλάξεις ή ακόμη και άρνηση απέναντι σε πρωτοβουλίες που επιδιώκουν βαθιές τομές στο σύστημα τεχνικών ελέγχων της χώρας. Ωστόσο, μετά τη συστηματική και σοβαρή δουλειά που έχει πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα στο ΥΠΥΜΕ, υπό τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, θεωρώ κρίσιμο οι μεταρρυθμίσεις αυτές να ολοκληρωθούν γρήγορα και επιτυχώς — προς όφελος του θεσμού των ΚΤΕΟ, της οδικής ασφάλειας και του κοινωνικού συνόλου.»
Η Δέσμευση του Συνδέσμου
Όλα τελείωσαν με υπόσχεση από τον Σύνδεσμο να παλέψει για καλύτερα ΚΤΕΟ. Θέλουν σύγχρονο σύστημα που να ταιριάζει στην εποχή. Και να βοηθήσουν την οδική ασφάλεια όπως μπορούν.