Οι ιδιοκτήτες diesel αυτοκινήτων που έχουν πειράξει το φίλτρο DPF τώρα μπαίνουν σε δύσκολη θέση. Το υπουργείο Υποδομών φέρνει νέο νόμο στη Βουλή που κάνει υποχρεωτική τη μέτρηση μικροσωματιδίων στα ΚΤΕΟ. Αυτό αλλάζει τα πάντα για χιλιάδες οδηγούς, κυρίως όσους έχουν αφαιρέσει ή χαλάσει το φίλτρο για να γλιτώσουν έξοδα.
Αλλαγές στους ελέγχους diesel οχημάτων
Μέχρι τώρα, οι έλεγχοι θολερότητας στα diesel δεν έδειχναν αν λείπει το DPF. Τώρα, με καινούργια μηχανήματα υψηλής ακρίβειας, θα πιάνουν ακόμα και μικρές αλλαγές. Το μέτρο χτυπάει κυρίως τα ΙΧ και τα βαριά οχήματα Euro 5, Euro 6, Euro V και Euro VI, που είναι τα πιο συνηθισμένα στους δρόμους μας.
Έρχονται έλεγχοι παντού, όχι μόνο στα ΚΤΕΟ αλλά και στο δρόμο από μικτά κλιμάκια του υπουργείου. Αυτοί οι έλεγχοι είχαν παγώσει χρόνια τώρα – το 2021-22 έκαναν μόλις 88, ενώ στόχος είναι 15.000 τον χρόνο. Με τον νέο νόμο, θα ξαναζωντανέψουν και θα πιέσουν όσους έχουν πειραγμένα diesel, γιατί τα μικροσωματίδια βλάπτουν τον αέρα στις πόλεις και την υγεία όλων.
Πρόστιμα και για τα συστήματα AdBlue
Και το σύστημα SCR δεν γλιτώνει, με τις επεμβάσεις στο AdBlue να φέρνουν βαριά πρόστιμα σε φορτηγά και ελαφριά επαγγελματικά. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας, είπε στο Carandmotor.gr και σε εκπομπή στο Σκάι ότι η παλιά μέθοδος δεν έπιανε τίποτα. Χρειάζονται μεγάλα λεφτά για νέο εξοπλισμό στα ΚΤΕΟ, αλλιώς δεν βγαίνει δουλειά.
Όταν μπει σε ισχύς το μέτρο, όποιο diesel έχει πρόβλημα με το DPF θα το κόβουν αμέσως στον έλεγχο. Οι οδηγοί που κρατάνε το αμάξι όπως βγήκε από το εργοστάσιο μένουν ήσυχοι. Αλλά όσοι πήγαν σε φθηνές λύσεις για να γλιτώσουν, καλύτερα να το φτιάξουν σύντομα – η εποχή των εύκολων ελέγχων τελείωσε για τα πετρελαιοκίνητα.