Η Chevy μας παρουσίασε την ολοκαίνουρια Corvette ZR1, ένα αυτοκίνητο-θηρίο με 1.064 ίππους που μπορεί να απογειώσει πάνω από 540 κιλά άντωσης, κοντεύοντας να φτάσει τα 350 χλμ/ώρα.
Με τον κινητήρα V8 twin-turbo 5,5 λίτρων που φτάνει να αγγίζει τις 8.000 στροφές, η Corvette ZR1 είναι πλέον η νέα ντράμερ του αμερικανικού muscle car συναισθήματος, με πρώτη φορά στην ιστορία να φτάνει τα 1.000+ άλογα, αντί για τα 755 ίππους της προηγούμενης ZR1 και τα 670 ίππους της τρέχουσας Z06.
Φυσικά, ο κινητήρας της ZR1 σχετίζεται με αυτόν της Z06, γνωστός ως LT7, μοιράζοντας κοινά κομμάτια, όμως με πολλές διαφορές όπως η επεξεργασία του μπλοκ, οι κεφαλές, ο στροφαλοφόρος, τα νέα σφυρήλατα πιστόνια – που βοηθούν στην χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης 9,8:1 σε αντίθεση με τα 12,5:1 της Z06. Επίσης, η βαλβίδαληλγχ του τιρμπό λογο του ηλεκτρονικού ελέγχου μειώνει το turbo lag.
Η εκρηκτική αυτή ισχύ αντανακλάται από το ενισχυμένο και επαναρυθμισμένο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εξοπλίζει και τις άλλες Corvette της σειράς.
“Η ZR1 μοιράζει πολλά στοιχεία με τη Z06 κάτω από το καπό της,” ανέφερε ο κύριος μηχανικός της νέας Chevrolet Corvette ZR1, Tadge Juechter. “Δεν είναι τόσο track-focused, αλλά το πακέτο ZTK που επιτρέπει τη μέγιστη αεροδυναμική πίεση θα σας βοηθήσει να σπάσετε το ρεκόρ του τοπικού πίστας σας.”
Το πακέτο ΖΤΚ προσφέρει στην Corvette ZR1 μεγαλύτερο splitter και πίσω αεροτομή, μικρότερες Gurney flaps, καθώς και σκληρότερα ελατήρια με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Αν και ο τεράστιος κινητήρας προσθέτει βάρος, λεπτομέρειες όπως οι ανθρακονηματικοί τροχοί και τα κεραμικά φρένα –μοναδικά στη ZR1– κρατούν τον έλεγχο του βάρους σε τσεκούρι, με 1.704 κιλά για την Coupe έκδοση. Φυσικά, υπάρχει και η Cabrio έκδοση, όπως και σε άλλες Corvette της γενιάς – εκείνη όμως έχει διπλό πίσω παράθυρο για πρώτη φορά από τα ’60s.
Η Corvette ZR1 προσφέρει 44 ίππους περισσότερους από το Tesla Model S Plaid, ενώ είναι 450 κιλά πιο ελαφριά! Το Lucid Air Sapphire, ένα άλλο υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό, ξεπερνά την ZR1 κατά 170 ίππους – αλλά η τελευταία είναι 755 κιλά ελαφρύτερη! Επίσης, η αναλογία κιλών ανά ίππο στη Vette νικά ακόμη και την Bugatti Veyron.
Παρόλα αυτά, η Chevy δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την τιμή της ZR1, αλλά είναι βέβαιο ότι θα είναι η ακριβότερη Corvette όλων των εποχών. Η ZR1 της προηγούμενης γενιάς κόστιζε 120.000 δολάρια (110.000 ευρώ), οπότε η νέα θα είναι ακόμη ακριβότερη – φτάνοντας ακόμη και τα 140.000 ευρώ στην Αμερική. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2025.