Κλιματισμός ή ανοιχτά παράθυρα – Πότε καις λιγότερο καύσιμο

Κλιματισμός ή ανοιχτά παράθυρα – Πότε καις λιγότερο καύσιμο

Με τις ζέστες που χτυπάνε το καλοκαίρι, όλοι μας αναζητούμε τρόπους για να νιώθουμε δροσεροί χωρίς να εκτίνουνται τα έξοδα.

Το καλοκαίρι είναι πλέον εδώ και οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, καθιστώντας πολλούς από εμάς να περνάνε την ημέρα τους σε χώρους με κλιματισμό. Το ίδιο συμβαίνει και με τους οδηγούς που κινούνται με τα αυτοκίνητά τους αυτές τις μέρες, αναζητώντας τον πιο κατάλληλο και οικονομικό τρόπο για να αναπνεύσουν δροσερό αέρα.

Anoixta parathira 2

Πολλοί αμφιβάλλουν εάν θα πρέπει να ανοίξουν το παράθυρο ή να ενεργοποιήσουν τον κλιματισμό, διότι δεν ξέρουν ποιος τρόπος καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Έτσι, πολλοί επιλέγουν να κατεβάσουν τα παράθυρα, αν και η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου δεν είναι απαραίτητα το μόνο αρνητικό, αφού θα υπάρχει θόρυβος από την κίνηση.

Ανεβάζοντας το αυτοκίνητο, το να έχεις κατεβασμένα τα παράθυρα είναι λιγότερο αποδοτικό, λόγω της αυξημένης αντίστασης αέρα. Αυτό σημαίνει ότι με την αύξηση της ταχύτητας, οι δυσκολίες του να έχεις κατεβασμένα τα παράθυρα εντείνονται. Εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, ο θόρυβος μπορεί να γίνει ενοχλητικός.

Anoixta parathira 3

Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η οδήγηση με ανοικτά παράθυρα σε ταχύτητες έως 70 χλμ/ώρα ή 80 χλμ/ώρα μπορεί να είναι οικονομικότερη από τον κλιματισμό.

Αλλά, όταν κινείσαι με υψηλές ταχύτητες, το να έχεις τα παράθυρα ανοιχτά δεν είναι η καλύτερη επιλογή, λόγω της αυξημένης αντίστασης αέρα και της άβολης αίσθησης που μπορεί να προκληθεί στον οδηγό και τους επιβάτες.

Anoixta parathira 4

Εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι ο κλιματισμός. Με την προηγμένη τεχνολογία των νέων συστημάτων, η ρύθμιση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται έξυπνα. Βέβαια, η χρήση του αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, αλλά σε υψηλές ταχύτητες είναι πιο οικονομική λύση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ