Κηφισός & Αττική Οδός: Τέλος στο μποτιλιάρισμα – Τι αλλάζει στους βασικούς άξονες της Αθήνας

Κηφισός & Αττική Οδός: Τέλος στο μποτιλιάρισμα – Τι αλλάζει στους βασικούς άξονες της Αθήνας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζει σημαντικές αλλαγές στον οδικό χάρτη της Αττικής, με επίκεντρο τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής στον κομβικό “κόμβο” της Μεταμόρφωσης.

Κυκλοφοριακή Ανακούφιση στη Μεταμόρφωση: Ένας Νέος Κόμβος στην Ατζέντα

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την εταιρεία Παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανακοίνωσε μια κρίσιμη παρέμβαση που αναμένεται να δώσει οριστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα του κυκλοφοριακού κομφούζιου που παρατηρείται στις εξόδους της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας (ΠΑΘΕ), στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για ένα σημείο όπου οι ροές από διαφορετικές κατευθύνσεις συγκλίνουν, δημιουργώντας συχνά σημαντικές καθυστερήσεις.

Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κύριος Χρίστος Δήμας, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, η παρέμβαση αυτή αφορά τη διαφοροποίηση των εξόδων για τους οδηγούς που προέρχονται από δύο βασικές κατευθύνσεις:

  • Αυτοί που έρχονται από την Ελευσίνα με προορισμό τη Λαμία μέσω της Αττικής Οδού.
  • Αυτοί που έρχονται από το Μαρκόπουλο με προορισμό τη Λαμία μέσω της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, η ουσία της παρέμβασης έγκειται στην πρόωρη έξοδο των οχημάτων από την Ελευσίνα προς την Εθνική Οδό και στην μεταγενέστερη έξοδο αυτών από το Μαρκόπουλο. Αυτός ο διαχωρισμός αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά το κομβικό σημείο. Ο κύριος Δήμας χαρακτήρισε την παρέμβαση ως «μικρή αλλά σημαντική διορθωτική ενέργεια», εκφράζοντας, μάλιστα, την άποψη ότι θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί νωρίτερα. Το χρονοδιάγραμμα θέτει την ολοκλήρωση των εργασιών εντός του 2026, κάτι που αναμένεται να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και να μειώσει την ταλαιπωρία των οδηγών.

Το Φλέγον Ζήτημα των Πινακίδων Κυκλοφορίας: Ένα Διεθνές Πρόβλημα

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της έλλειψης πινακίδων κυκλοφορίας, ένα πρόβλημα που έχει προκαλέσει καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων. Ο κύριος Δήμας τόνισε ότι το ζήτημα είναι υπό παρακολούθηση από το Υπουργείο, ωστόσο επεσήμανε ότι δεν πρόκειται για αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. «Είναι ένα θέμα το οποίο το κοιτάμε, αλλά δεν είμαστε η μοναδική χώρα στην οποία καταγράφεται η έλλειψη πινακίδων κυκλοφορίας καθώς έχει διαπιστωθεί και σε άλλα κράτη μέλη», δήλωσε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε δε, ότι οι πινακίδες κυκλοφορίας είναι εισαγόμενο προϊόν, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα εξαρτώμενη από τις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού. Το πρόβλημα της έλλειψης βασικών υλικών και της διαταραχής των εφοδιαστικών αλυσίδων, που ξεκίνησε με την πανδημία και εντάθηκε με τις γεωπολιτικές εξελίξεις, φαίνεται να επηρεάζει και έναν τομέα τόσο φαινομενικά απλό, όσο η παραγωγή πινακίδων.

Λακκούβες και Οδική Συντήρηση: Μια Πολύπλοκη Αρμοδιότητα

Σχετικά με το διαχρονικό πρόβλημα των λακκούβων στο οδόστρωμα, ο Υπουργός διευκρίνισε τις αρμοδιότητες, υπογραμμίζοντας ότι η συντήρηση δεν αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ). Αντίθετα, οι ευθύνες επιμερίζονται:

  • Στις Περιφέρειες για τμήματα του επαρχιακού και εθνικού οδικού δικτύου.
  • Στους Δήμους για το αστικό και δημοτικό οδικό δίκτυο.
  • Στους Παραχωρησιούχους για τους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζονται.

Παρόλα αυτά, ο κύριος Δήμας τόνισε ότι η συντήρηση όλων των οδικών αξόνων της χώρας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης. Προανήγγειλε μάλιστα αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα αυτό, δηλώνοντας ότι «σύντομα θα ακούτε πιο συχνά για έργα συντήρησης σε όλη την Ελλάδα». Αυτό υποδηλώνει μια συντονισμένη προσπάθεια από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την αναβάθμιση της ποιότητας και της ασφάλειας του οδικού δικτύου.

Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου: Προχωρά η Ολοκλήρωση

Τέλος, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην πορεία του έργου του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου, υπογραμμίζοντας την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Όπως είχε δεσμευτεί, στις 31 Ιουλίου δόθηκαν στην κυκλοφορία 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του οδικού άξονα, «χωρίς καμία καθυστέρηση». Το γεγονός αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου και τη σύνδεσή της με το εθνικό οδικό δίκτυο. Απομένουν πλέον 10 χιλιόμετρα, το τμήμα από τα Καμίνια προς την Πάτρα, η παράδοση των οποίων αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025. Η ολοκλήρωση αυτού του έργου είναι ζωτικής σημασίας για την περιφερειακή ανάπτυξη, την τουριστική προσβασιμότητα και την οδική ασφάλεια στην περιοχή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ