Πτώση στις πωλήσεις παρατηρείται σε μία εμβληματική ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, με τη στρατηγική μάρκετινγκ να βρίσκεται στο επίκεντρο της κριτικής.
Η Maserati είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία με ιστορία που ξεπερνά τα 110 χρόνια, γνωστή για τις σπορ αυτοκίνητές της που κατασκευάζονται στη Μόντενα της Ιταλίας. Παρά τα πανηγυρικά της επιτεύγματα στο παρελθόν, η δημοτικότητα των μοντέλων της φαίνεται να έχει μειωθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα, με τις πωλήσεις της να δείχνουν πτωτική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συγκεκριμένα, την πρώτη εννιάμηνη περίοδο του 2024, η Maserati, μέλος του ομίλου Stellantis, πούλησε μόλις 8.600 αυτοκίνητα, καταγράφοντας μείωση 58% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όταν οι πωλήσεις είχαν φτάσει τις 20.800 μονάδες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε νωρίτερα τον Οκτώβριο ότι η μείωση αυτών των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στη στρατηγική μάρκετινγκ της Maserati. «Βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση. Το πρόβλημα δεν είναι το προϊόν, αλλά η παρουσία μας στην αγορά», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος και στην ποιότητα των αυτοκινήτων που προσφέρει η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Folgore, που είναι ηλεκτρικά.
Η ανάγκη αλλαγής στρατηγικής ήταν προφανής, γεγονός που οδήγησε στην αντικατάσταση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Maserati, Davide Grasso. «Για αυτόν τον λόγο αλλάξαμε ηγεσία. Παρά τις προσπάθειες, η ομάδα δεν μπόρεσε να επιτύχει τους στόχους της», δήλωσε χαρακτηριστικά. Το νέο αφεντικό της Maserati είναι ο Santo Ficili, ο οποίος έχει αναλάβει και τη διεύθυνση της Alfa Romeo.
Η Maserati προσφέρει μια πλούσια γκάμα σπορ αυτοκινήτων, που περιλαμβάνει μοντέλα όπως η Ghibli, η Levante, η MC20, η GranTurismo και η Grecale, με κάθε SUV και σεντάν να διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά σχεδίασης και επιδόσεων για τους λάτρεις των αυτοκινήτων.