Η Jaguar ετοιμάζεται να αναδείξει τη νέα της εποχή με τρία καινούρια ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα: ένα τετράθυρο sedan, ένα Coupe και ένα SUV, με το πρώτο από αυτά να είναι έτοιμο να παρουσιαστεί.
Η βρετανική μάρκα κάνει ένα εντυπωσιακό βήμα προς την πολυτέλεια και την ηλεκτρική καινοτομία. Όπως επισημαίνει ο CEO Rawdon Glover, τα τρία νέα μοντέλα θα ενσωματώνουν εξαιρετικό σχεδιασμό και αναμένονται να ξεκινούν από περίπου 150.000 ευρώ.
Το πρώτο από αυτά, το τετράθυρο sedan, αναμένεται να παρουσιαστεί πριν το τέλος του 2024, ενώ θα είναι διαθέσιμο στα τέλη του ’25. Στη συνέχεια, εντός δύο ετών, θα ακολουθήσει το Coupe που θα ανταγωνίζεται τη Bentley Continental GT, μαζί με ένα μεγάλο SUV.
Αυτά τα τρία νέα μοντέλα αναμένεται να εισαγάγουν μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εστιάζει στην αεροδυναμική, υιοθετώντας σπορ στοιχεία όπως ο ογκώδης διαχύτης.
Η διαδικασία σχεδίασης, που διευθύνεται από τον Gerry McGovern, περιλάμβανε τρεις ομάδες στο στούντιο της JLR να δημιουργήσουν μια οικογένεια τριών σχετικών οχημάτων, με αποτέλεσμα 18 προτάσεις μοντέλων να προκύψουν μέσα σε τρεις μήνες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι με τα νέο αυτά ηλεκτρικά μοντέλα, η Jaguar ανανεώνει τη στρατηγική της Reimagine, χωρίς να σχεδιάζει την αντικατάσταση των υφιστάμενων μοντέλων.
Αντίθέτως, στοχεύει σε μια ανώτερη θέση στην αγορά, όπως οι Range Rover, Defender και Discovery, προσπαθώντας να αντιγράψει την επιτυχία του νέου Defender, ο οποίος πωλείται τριπλάσια από το προηγούμενο μοντέλο του.
Η παραγωγή αυτής της νέας σειράς θα γίνεται στο εργοστάσιο του Solihull, το ίδιο που θα παράγει και το πλήρως ηλεκτρικό Range Rover. Η τετράθυρη GT θα είναι το πιο ισχυρό παραγωγικό μοντέλο της Jaguar, υπερβαίνοντας το I-Pace τόσο σε αυτονομία όσο και σε δυνατότητες φόρτισης.
Παρόλο που η Jaguar δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για τις επιδόσεις των ηλεκτροκινητήρων, δηλώνει ότι το νέο μοντέλο θα προσφέρει αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα και μπορεί να προσθέσει περίπου 320 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 15 λεπτά φόρτισης. Τα νέα μοντέλα θα βασίζονται στην Jaguar Electrified Architecture (JEA).
Στρατηγικός στόχος της JLR είναι να ανεβάσει την Jaguar σε υψηλότερο επίπεδο κύρους και τιμής, προσπαθώντας να την περισώσει και να την επαναφέρει σε σπάνια, ειδικά προϊόντα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις θα περιοριστούν σε 50.000 μονάδες, σε επίπεδα συγκρίσιμα με αυτά του Range Rover.