Δυόμισι χρόνια από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και η σύγκρουση αυτή φαίνεται να χάνει τον διεθνή της αντίκτυπο, με πολλές πολυεθνικές να επανεξετάζουν την επιστροφή τους στην αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας.
Η Ρωσία αποτελούσε έναν από τους κύριους προορισμούς για την Volkswagen και την Skoda, με την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία να απολαμβάνει ιδιαίτερη ανάπτυξη, προμηθεύοντας τόσο ιδιώτες όσο και κυβερνητικούς φορείς.
Με την εισβολή του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβλήθηκε αυστηρές κυρώσεις, αναγκάζοντας πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.
Ωστόσο, η πλήρης εμπορική απομόνωση της Ρωσίας φάνηκε ανέφικτη καθώς υπάρχουν πολλές εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, κυρίως μέσω Κίνας.
Η Volkswagen εκμεταλλεύτηκε μία από αυτές τις διαδρομές για να επιστρέψει στη ρωσική αγορά με τη νέα μάρκα Jetta, συνεργαζόμενη με την κινεζική FAV ως επίσημο εισαγωγέα και διανομέα.
Μοντέλα όπως τα VA3, VS5 και VS7, που είναι παραλλαγές των Skoda Rapid, Karoq και Kodiaq, είναι πλέον διαθέσιμα στη Ρωσία, με τιμές να ξεκινούν γύρω από 20 χιλιάδες ευρώ.
Το sedan model VA3 έχει κινητήρα 1.5 λίτρων, ενώ τα SUV VS5 και VS7 είναι εξοπλισμένα με κινητήρα 1.4 Turbo. Όλα διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Aisin και προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων βασικών χαρακτηριστικών όπως κλιματισμός και αλουμινένιες ζάντες.
Φυσικά, η επιστροφή της Volkswagen και της Skoda στη Ρωσία δεν γίνεται με πολύ θόρυβο. Η επίσημη ιστοσελίδα του ρωσικού αντιπροσώπου της Jetta έχει σταματήσει να λειτουργεί, κάτι που η εταιρεία αποδίδει σε τεχνικά προβλήματα.