Η τεχνολογία ηλεκτρικών μοτέρ που εγκαθίστανται μέσα στους τροχούς των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) υπόσχεται σημαντικά οφέλη για την ηλεκτροκίνηση, και η Toyota εστιάζει στην ανάπτυξή τους.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταθέσει σχετική πατέντα στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ (USPTO) τον Οκτώβριο του 2023, καθώς και μια δεύτερη το περασμένο καλοκαίρι.
Τα σχέδια δείχνουν ένα κιβώτιο ταχυτήτων με δύο ελικοειδή γρανάζια και αξονικά ρουλεμάν, που σύμφωνα με την Toyota μειώνουν το βάρος του συστήματος μετάδοσης διατηρώντας την αντοχή στους φορτίες.
Η μείωση του βάρους αυτού μπορεί να συμβάλει στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας, ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι κινητήρες εντός των τροχών.
Ωστόσο, οι κατατεθειμένες πατέντες δεν εγγυώνται ότι θα γίνουν παραγωγικά εξαρτήματα, αν και υποδηλώνουν ότι η Toyota επενδύει σοβαρά στην τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων εντός των τροχών.
Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι οι Ιάπωνες αναζωογονούν τις έρευνες για αυτή την τεχνολογία που είχαν ξεκινήσει πριν 15 χρόνια με στόχο μια ηλεκτρική έκδοση του citycar iQ. Αν και αυτή κυκλοφόρησε τελικά με παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες, πρόσφατα η Toyota παρουσίασε ηλεκτρικούς κινητήρες εντός των τροχών στο πρωτότυπο Lunar Cruiser.
Η τεχνολογία αυτή όμως μεταμορφώνεται και επεκτείνεται σε νέα επιβατικά οχήματα. Η εταιρεία Aptera την έχει ενσωματώσει σε ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο, το οποίο χαρακτηρίζει ως ‘υπερ-αποδοτικό’, αν και υπάρχουν ακόμα ανησυχίες σχετικά με την αντοχή και την ασφάλεια του συστήματος.
Η Hyundai επίσης εργάζεται σε μια εναλλακτική προσέγγιση, τοποθετώντας τους ηλεκτροκινητήρες κοντά στους τροχούς, αλλά όχι μέσα σε αυτούς.