Η Subaru αλλάζει πορεία στα ηλεκτρικά της σχέδια. Τώρα κοιτάει περισσότερο προς τα υβριδικά συστήματα που δουλεύουν καλύτερα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βλέπουν την αγορά να μην ανταποκρίνεται όπως περίμεναν.
Ζήτηση για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέφτει στα μάτια των Ιαπώνων. Δασμοί από παντού δημιουργούν προβλήματα στις επενδύσεις. Παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικών μένει πίσω από ό,τι έλεγαν οι προβλέψεις πριν δυο χρόνια, και αυτό ωθεί εταιρείες να αλλάξουν γρήγορα τα πλάνα τους.
Στροφή σε υβριδικά, όπως οι μεγάλοι παίκτες
Η Mercedes πήρε απόφαση τον Φεβρουάριο να στραφεί σε υβριδικά και plug-in μοντέλα. Ο Thomas Schafer από τη Volkswagen μίλησε για παρόμοια αλλαγή πολιτικής. Jaguar Land Rover κόβει βήμα από τα σχέδια πλήρους ηλεκτροκίνησης.
Σε αυτή την κατάσταση, ο διευθύνων σύμβουλος της Subaru, Atsushi Osaki, είπε στην ενημέρωση για τα οικονομικά ότι η εταιρεία θα «ξαναμελετήσει τον ρυθμό και το χρονοδιάγραμμα» των επενδύσεων για ηλεκτροκίνηση. Το πλάνο μιλούσε για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030. Ήδη 1,9 δισ. έχουν μπει μέσα από τη δουλειά με την Toyota σε κοινές πλατφόρμες για ηλεκτρικά μοντέλα.
Μοντέλα σε αμφιβολία, αλλά συνεργασίες μένουν
Τα Solterra, Uncharted και Trailseeker, που βγήκαν με τη βοήθεια της Toyota, δεν αλλάζουν τίποτα. Όμως τα τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η Subaru ήθελε να φτιάξει μόνη της για το 2028 μπαίνουν σε καραντίνα. Η παρουσίασή τους πάει για αργότερα, χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία τώρα.
Λόγοι; Ζήτηση μικραίνει, δασμοί μπλέκουν τα πράγματα διεθνώς, και η Subaru θέλει να κόψει έξοδα για να βγάλει περισσότερα λεφτά. Βάζοντας δισεκατομμύρια σε αγορά που κουνιέται ακόμα, φαίνεται ρίσκο μεγάλο. Έτσι στρέφεται η εταιρεία σε υβριδικά και plug-in υβριδικά, που πουλάνε καλύτερα παντού.
Αναλυτές λένε ότι ίσως η Subaru βάλει μπροστά μοντέλα με Range Extender τεχνολογία. Αυτό ακούγεται πιο σίγουρο εμπορικά από την πλήρη ηλεκτροκίνηση αυτές τις μέρες. Η αγορά αυτοκινήτων αλλάζει γρήγορα, και η Subaru προσαρμόζεται όπως οι άλλες.