H Aston Martin θα αποκτήσει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της, ένα SUV, το 2025, και θα μετατρέψει στη συνέχεια και τα υπόλοιπα μοντέλα της σε ηλεκτροκίνητα, βασιζόμενη σε μία εξειδικευμένη πλατφόρμα που αναπτύσσει στο Gaydon.
Εκτός από την αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού οχήματος που ήδη φτιάχνει εσωτερικά, και η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για διάφορα αυτοκίνητα – από χαμηλά GT μέχρι ψηλά SUV – οι μελλοντικές ηλεκτρικές Aston Martin θα χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρες από την αμερικανική εταιρεία Lucid.
«Πάντα κατασκευάζουμε τη δική μας πλατφόρμα, το δικό μας σασί, αυτό είναι που κάνουμε πολύ καλά» δήλωσε ο πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll. «Αυτό που ήταν το πιο σημαντικό για μένα ήταν να βρούμε την καλύτερη τεχνολογία που θα μας προσφέρει υψηλές επιδόσεις.
»Λοιπόν, είμαστε έτοιμοι», συμπλήρωσε ο Stroll.
Ο Stroll θεωρεί ότι η Lucid προσφέρει την πιο «συναρπαστική και ώριμη» τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων, με την υψηλότερη ισχύ και τις μικρότερες διαστάσεις μπαταρίας. Η συμφωνία Aston Martin-Lucid ανήλθε σε 200 εκατομμύρια ευρώ και παρέχει στην Aston πρόσβαση στην τεχνογνωσία της Lucid και την προμήθεια κινητήρων, μετατροπέων και συστημάτων μετάδοσης που θα τοποθετηθούν στα ηλεκτρικά οχήματα της.
Το Lucid Air Sapphire παράγει περισσότερους από 1.200 ίππους με τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπορεί να επιταχύνει από 0-100 km/h σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητά του υπερβαίνει τα 320 km/h.
Ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, Roberto Fedeli, δήλωσε ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά Aston Martin θα έχουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και ότι η εταιρεία θα σχεδιάσει μόνη της το σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων στον εμπρός άξονα, βασιζόμενη πιθανώς στη μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί ήδη για το plug-in υβριδικό Valhalla του 2024.
Οι διαστάσεις των ηλεκτροκινητήρων της Lucid ταιριάζουν με την ηλεκτρική πλατφόρμα της Aston Martin που αναπτύσσεται στο Gaydon, σύμφωνα με τον Fedeli, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα της Aston θα είναι χαμηλότερα από τη Vantage και θα έχουν καινοτομική χωροταξία στην τοποθέτηση των μπαταριών.
Ο Fedeli επίσης επεσήμανε ότι το torque vectoring σε κάθε τροχό θα προσφέρει αυξημένη απόδοση σε κάθε τροχό, με την τεχνογνωσία αυτή να είναι ήδη διαθέσιμη. Η Aston Martin θέλει να επιτύχει 50% μείωση της αντίστασης του αέρα από τα ηλεκτρικά οχήματά της, συνεργάζοντας με την ομάδα Formula 1. Η πρώτη ηλεκτρική Aston θα είναι SUV, γεγονός που είναι λογικό λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ζήτηση στην αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Τα πρώτα πρωτότυπα δοκιμαστικά θα είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους στις αρχές του 2024.
Ο Stroll εξέφρασε την ευχαρίστησή του για την πρόοδο που σημείωσε η Aston Martin και αναφέρθηκε στον στόχο της εταιρείας να έχει έσοδα 2 δισεκατομμυρίων λίρες ετησίως έως το 2025, με κέρδη πριν τους φόρους 400-500 εκατομμυρίων. Επίσης, εξήγησε τη δυσκολία που αντιμετώπισε η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια και τονίζει ότι βρήκε τα απαραίτητα κεφάλαια για την ανάπτυξη της εταιρείας και τη σωτηρία θέσεων εργασίας και θαυμάζει τις επιτευγμένες επιδόσεις.