Έχουν περάσει ακριβώς μισός αιώνας από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η θρυλική Porsche 911 Turbo. Αυτή με το 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και την κάπως… «δύστροπη» οδική συμπεριφορά.
Ήταν τον Οκτώβριο του 1974 και βρισκόμασταν στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πριν ακριβώς 50 χρόνια, η κορυφαία 911 (930) έκανε το ντεμπούτο της, ενώ οι πωλήσεις ξεκίνησαν το 1975. Ξεχώριζε με τα φουσκωμένα φτερά στο πίσω μέρος και τη μεγάλη αεροτομή.
Κι αν φαίνεται πολύ το διάστημα που πέρασε, σκεφτείτε μόνο πως πριν μόλις 30 χρόνια, η χώρα μας ήταν ακόμα υπό κατοχή. Ετσι, το σπορ αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από τους εχθρούς, επισκέφτηκε πρώτα το Παρίσι. Και τώρα επιστρέφει ξανά.
Μια Porsche 911 Turbo, που σημερινώς γυρνά στην περιοχή για φωτογραφίες μνήμης, στο πλαίσιο των εορτασμών της επετείου. Το 1974 ήταν το έτος που προστέθηκε υπερσυμπιεστής κάτω από το καπό, ενώ ο 6κύλινδρος αερόψυκτος boxer κινητήρας έκανε ακόμη πιο εκρηκτική την εμφάνισή της.
Ίσως το μεγάλο lag να σας δώσει την εντύπωση ότι δεν συμβαίνει τίποτα, αλλά σε λίγο η δύναμη που μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς, θα σας… «ξυπνήσει» ξαφνικά. Η 930 δεν κάνει πλάκα. Για να την οδηγήσετε γρήγορα, πρέπει να την καταλάβετε πρώτα.
Ο 3λιτρος κινητήρας απέδιδε 260 ίππους, ενώ το 1978 αυξήθηκε στα 3,3 λίτρα και η ισχύς στους 300 ίππους. Το 1987 παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις Targa και Cabriolet, ενώ το 1989 το κιβώτιο έγινε 5 ταχυτήτων. Μετά από δυο χρόνια, το μοντέλο άφησε τη θέση του στην 964.