Η Peugeot εξετάζει νέο διάδοχο για το εμβληματικό μοντέλο 108

Η Peugeot εξετάζει νέο διάδοχο για το εμβληματικό μοντέλο 108

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κοιτάζει να φτιάξει μια νέα κατηγορία για αυτοκίνητα, την «E-Car», που θα φέρει ανατροπές στην αγορά. Οι κατασκευαστές μπορεί να γυρίσουν σε μικρά, φθηνά μοντέλα πόλης, όπως αυτό που έκανε η Peugeot με το 108. Το 108 βγήκε από κοινή δουλειά με Toyota και Citroen, μοιάζει με τα Aygo και C1, και σταμάτησε να βγαίνει πριν τέσσερα χρόνια.

Πριν από αυτό, η Peugeot είχε τριάντα χρόνια ιστορία με μικρά αυτοκίνητα, από το 106 το 1991. Έτσι έμεινε η εταιρεία χωρίς βασικό μοντέλο για την πόλη. Τώρα το 208 παίρνει αυτή τη θέση, αλλά τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν.

Η επιστροφή σε μικρά αυτοκίνητα

Αν η κατηγορία E-Car βγει και φέρει κέρδη χάρη στους κανόνες, η Peugeot μπαίνει ξανά στο παιχνίδι. Ο διευθύνων σύμβουλος Alain Favey μίλησε στον βρετανικό Τύπο γι’ αυτό. «Υπήρχε το 108, υπήρχε το 107 και υπήρχε το 106 στο παρελθόν. Έχουμε πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στην κατηγορία A και μάλιστα, όχι πολύ καιρό πριν. Άρα, σίγουρα, αν υπάρξει αυτή η νέα κατηγορία που μας επιτρέπει να παράγουμε μικρότερα αυτοκίνητα με κέρδος, τότε προφανώς θα υπάρχει χώρος για την Peugeot σε αυτή την κατηγορία, όπως υπήρχε και στο παρελθόν».

Μόνο που ο Favey βάζει όρους για αυτή την επιστροφή. Επαναλαμβάνει όσα έλεγε η προηγούμενη CEO, η Linda Jackson. «Όσο αυτό δεν υπάρχει, επιβεβαιώνω ό,τι είχε πει η προκάτοχός μου, Linda Jackson. Πως σήμερα, δεν υπάρχει χώρος για αυτοκίνητα A-segment, καθώς ουσιαστικά όλοι αποχωρούν από αυτό το segment για τον ίδιο λόγο – ότι δεν υπάρχει τρόπος να φτιαχτεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε τόσο χαμηλή τιμή με κέρδος. Όχι όσο πρέπει να ενσωματώνεις τόσο πολύ εξοπλισμό».

Το πρόβλημα κοστουδίων και εξοπλισμού

Τα συστήματα ασφαλείας και βοήθειας στην οδήγηση κοστίζουν πολλά. Ο κόσμος πληρώνει γι’ αυτά, αλλά αν η τιμή ανεβαίνει συνέχεια, τα μικρά αυτοκίνητα γίνονται ακριβά. Ο Favey ρωτάει αν έχει νόημα όλο αυτό, ειδικά για τα οικονομικά μοντέλα στην αρχή της γκάμας.

«Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης — φυσικά έχουν νόημα, αλλά πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι ότι ο κόσμος πρέπει να πληρώσει για αυτά. Αν συνεχίζεις να προσθέτεις εξοπλισμό που αυξάνει την τιμή των αυτοκινήτων, έρχεται ένα σημείο όπου τα αυτοκίνητα γίνονται υπερβολικά ακριβά για τον κόσμο. Και τότε πρέπει πραγματικά να αναρωτηθείς: έχει όλο αυτό νόημα ή μήπως πρέπει -για ένα συγκεκριμένο μέρος της αγοράς, όπως τα οικονομικά αυτοκίνητα στη βάση κάθε γκάμας, να δημιουργηθούν διαφορετικές συνθήκες που να επιτρέπουν καλύτερα προϊόντα;».

Η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη αλλάζει γρήγορα, με πίεση για ηλεκτρικά και μικρά μοντέλα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ