Έρχεται η Mercedes-Benz W196, το “ασημένιο βέλος” των Grand Prix, σε δημοπρασία και η αρχική τιμή είναι εκπληκτική!
Αυτή η Mercedes αποτελεί σύμβολο από την εποχή των “ασημένιων βελών” στη Formula 1, και τώρα πωλείται μαζί με 10 άλλα εμβληματικά αυτοκίνητα από τη συλλογή του Μουσείου της Πίστας Ταχύτητας της Ινδιανάπολης (IMS).

Η πώληση των 11 αυτοκινήτων ανατέθηκε στον οίκο RM Sotheby’s και θα πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο του 2024.
Η W196 είναι η έκδοση Streamliner ‘Monza’ (1954), ενώ ανάμεσα στα αυτοκίνητα περιλαμβάνεται και μία Ferrari 250 LM του 1964.

Το γερμανικό μονοθέσιο έχει οδηγηθεί από θρύλους της F1, όπως ο Juan Manuel Fangio και ο Stirling Moss:: Ο Fangio κέρδισε πέντε φορές το πρωτάθλημα, ενώ ο Moss παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς που δεν στέφθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές.

Ο Fangio οδήγησε αυτή τη W154 το 1954 σε έναν non-championship αγώνα στο Μπουένος Άιρες, πριν η W196 αποκτήσει το περίφημο Streamliner αμάξωμα, που διατηρεί μέχρι σήμερα.

Στο Ιταλικό Grand Prix του 1955 στη Μόντσα, ο Moss πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με την ίδια W196. Η Mercedes-Benz δώρισε το αυτοκίνητο στο IMS μια δεκαετία αργότερα, και τώρα εκτιμάται ότι η αξία του κυμαίνεται από 50 έως 70 εκατομμύρια δολάρια.

Η Ferrari 250 LM είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της Scuderia. Οδηγήθηκε από τους Masten Gregory και Jochen Rindt, φέρνοντας μια απρόσμενη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1965. Ήταν η τελευταία νίκη της Ferrari σε αυτόν τον αγώνα μέχρι το 2023.

Η 250 LM συμμετείχε σε οκτώ αγώνες, κυρίως σε 24ωρους αγώνες αντοχής, περιλαμβάνοντας τρεις παρουσίες στις 24 Ώρες του Le Mans και τέσσερις στις 24 Ώρες της Daytona.

Το IMS απέκτησε την 250 LM το 1972, και την παρουσίασε σε πολλές εκδηλώσεις, όπως οι εκθέσεις αυτοκινήτων Pebble Beach και Amelia Island Concours d’ Elegance.

Άλλα θρυλικά οχήματα στη δημοπρασία περιλαμβάνουν ένα Ford GT40 Mk II του 1966, μια Chevrolet Corvette SS Project XP64 του 1957 και μια ειδικά σχεδιασμένη Mercedes για Αναβάσεις, την Brookland-Semmering Rennwagen του 1908.

Τα έσοδα από την πώληση αυτών των σπάνιων αυτοκινήτων θα ενισχύσουν το ταμείο του Μουσείου της πίστας της Ινδιανάπολης, ώστε να διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητά του και να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις του.

Η πώληση των 11 εμβληματικών αυτοκινήτων αποσκοπεί επίσης στο να ευθυγραμμίσει τη συλλογή του Μουσείου με την ιστορία του θρυλικού αγώνα των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης.