Το Renault Group έχει θέσει ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, εστιάζοντας στην αρχή ότι η αξία της είναι μόνο όταν είναι διαθέσιμη γενικότερα, οικονομικά προσιτή και πραγματικά χρήσιμη για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Στον τομέα των αυτοκινήτων, το Renault Group έχει ήδη ενσωματώσει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδήγησης στα περισσότερα μοντέλα του. Η πλήρης αυτονομία των οχημάτων μοιάζει απίθανη προς το παρόν, λόγω των κανονιστικών προδιαγραφών, των απαιτήσεων των πελατών και του κόστους της σύνθετης αυτής τεχνολογίας.
Ως προς τα δημόσια μέσα μεταφοράς, η Renault Group επιδιώκει να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στη βιώσιμη και αυτόνομη κίνηση. Έχει ήδη αναπτύξει μια ηλεκτρική, ρομποτική πλατφόρμα mini Bus, η οποία θα προσφέρει διάφορες αυτόματες λύσεις, σε συνεργασία με εξειδικευμένους συνεργάτες.
Τα πιλοτικά προγράμματα έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και καιρό, με περισσότερες ανακοινώσεις που αναμένονται μέσω της We Ride, του παγκόσμιου ειδικού στην αυτόνομη οδήγηση, που θα παρουσιάσει μια πρώτη επίδειξη αυτόνομης οδήγησης στο Roland-Garros 2024.
Το αυτόνομο mini Bus, απαραίτητο για τις δημόσιες μετακινήσεις
Στην Ευρώπη, πάνω από 400 μεγάλες πόλεις σχεδιάζουν να υιοθετήσουν σταδιακά ζώνες χαμηλών εκπομπών για τις μετακινήσεις.
Από την άλλη, το Renault Group αναζητά εδώ και χρόνια την καλύτερη απάντηση στις ανάγκες των τοπικών αρχών για αυτόνομες δημόσιες συγκοινωνίες, όπως φαίνεται στο «Mach 2 project» του 2023, όπου από το 2026 θα διατεθεί ένας στόλος από αυτόματα ηλεκτρικά minibuses στο Chateauroux Metropole (Γαλλία).
Τελικώς, αυτά τα πιλοτικά προγράμματα θα οδηγήσουν το Group στην παροχή ρομποτικής πλατφόρμας ηλεκτρικών mini Buses, βασισμένης στο νέο Renault Master, που θα ενσωματώνει λύσεις αυτοματισμού από συνεργάτες όπως η Easy Mile, η Milla και η We Ride.
Τα ευέλικτα, αυτόνομα mini Buses θα λειτουργούν με ασφάλεια 24/7 και θα προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις με μηδενικές εκπομπές ή ως συμπληρωματικό μέσο σε σχέση με τα υπάρχοντα μέσα (τρένο, τραμ, λεωφορείο), τόσο σε κόστος όσο και σε εκπομπές CO2/χλμ.ανά επιβάτη. Το πρόσθετο κόστος της ρομποτοποίησης και του αυτοματισμού μπορεί να αντισταθμιστεί από την απουσία οδηγών. Για τη σταθερή λειτουργία του στόλου, απαιτείται απλό σύστημα μακρινής παρακολούθησης και ελέγχου.