Η σκόπιμη χρήση της ταχύτητας μπορεί να συναντήσει αποτελέσματα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά απαιτεί την προσαρμογή του οδηγού και ειδικές τεχνικές οδήγησης.
Οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης επιδεικνύουν εξαιρετική οικονομία καυσίμου, παρά το γεγονός ότι οι προδιαγραφές ρύπων έχουν ενταθεί και τα αυτοκίνητα έχουν αυξήσει το βάρος τους. Ωστόσο, πέρα από την τεχνολογία, η συμπεριφορά του οδηγού επηρεάζει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.
Αποδίδοντας στο όχημα ταχύτητες στα όρια του νόμου, είναι εφικτό να επιτευχθεί κατανάλωση καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές τιμές, αλλά ο οδηγός πρέπει να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του στο πεντάλ του γκαζιού για να εκμεταλλευτεί αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα.
Για να προσεγγίσετε πιο ακριβώς την πραγματική κατανάλωση καυσίμου ενός οχήματος, θα πρέπει να προσθέσετε περίπου 20% στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά οφείλεται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης που απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές, αφού επηρεάζονται από τη συμπεριφορά του οδηγού, τις καιρικές συνθήκες και την πορεία του δρόμου.
Σύμφωνα με τις ενδείξεις από σχετικές μελέτες, η ιδανική ταχύτητα κίνησης για πόλεις είναι περίπου 70-75 χλμ./ώρα, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Η ομαλή οδήγηση, η σταδιακή επιτάχυνση και οι αποτελεσματικές αλλαγές σχέσεων μεταδίδονται κρίσιμα για την οικονομία καυσίμου.
Κατά την οδήγηση, η χρήση της υψηλότερης δυνατής σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων σε χειροκίνητα αυτοκίνητα είναι σημαντική για την οικονομία καυσίμου. Στην περίπτωση αυτοματοποιημένων κιβωτίων, η επιλογή του οικονομικού προφίλ ή η χειροκίνητη επιλογή της σχέσης είναι σημαντικές.Τέλος, κατά τον παροχή μάθετε ότι η οδήγηση με σταθερή ταχύτητα στις επαρχιακές οδούς και τις αυτοκινητόδρομους μπορεί να επιφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.