Με το παρατσούκλι “Widowmaker”, η πρώτη υπερτροφοδοτούμενη Porsche 911 αγνόησε τελείως την πετρελαϊκή κρίση κατά την πρεμιέρα της.
Το ψευδώνυμο “Widowmaker” προέρχεται από τις αμέτρητες χήρες που άφησαν όσοι νόμιζαν ότι μπορούσαν να χειριστούν την ισχυρή απόκριση του γκάζιού σε αυτήν την 911, όταν ο υπερσυμπιεστής της ΚΚΚ ξυνιζόταν στις 3.000 στροφές και εκπέμπονταν τα 260 άλογα του τρίλιτρου, εξάκινητου boxer κινητήρα.
Η πρώτη Porsche 911 Turbo, γενιάς 930, παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1974 με το σύνθημα “Για το θέατρο, αλλά και για τα σπορ”. Αν και η πετρελαϊκή κρίση είχε ξεκινήσει ήδη έναν χρόνο νωρίτερα, η Porsche και οι ενδιαφερόμενοι δεν έδωσαν σημασία σε αυτό.
Αυτό το sportscar έγινε μύθος στα αυτοκίνητα του παρελθόντος, με τον κινητήρα πίσω από τον πίσω άξονα, την τεράστια εισαγωγή Turbo και το μικρό μεταξόνιο του.
Έπρεπε να περιμένεις τις 3.000 στροφές του κινητήρα για να αναδειχθεί η δύναμη του υπερσυμπιεστή. Και αν αυτό συνέβαινε, απαιτούνταν πραγματικά οδηγικές δεξιότητες για να καταπιαστείς με την εκρηκτική ισχύ της ουράς. Όχι όλοι τα κατάφερναν – εξ ου και το ‘Widowmaker’.
Ο εξάκινητρος boxer κινητήρας, υγρόψυκτος, ήταν ο μονάδα του Carrera RS, με 260 άλογα και 329 Nm ροπής από τον υπερσυμπιεστή ΚΚΚ. Ήταν εντυπωσιακά νούμερα για την εποχή. Η 911 Turbo αυτή με πίσω κίνηση και μηχανικό κιβώτιο 4 ταχυτήτων παρουσιάστηκε χρόνια πριν την εμφάνιση της τετρακίνησης και των σειριακών κιβωτίων.
Με αυτόν τον κινητήρα, το 0-100 km/h το έκανε σε 5,5 δευτερόλεπτα και είχε τελική ταχύτητα 250 km/h, καθιστώντας την απίστευτα γρήγορη για τα ’70s.
Στο 1978, εμφανίστηκε ο νέος κινητήρας 930/60 με 3,3 λίτρα χωρητικότητα και 300 ίππους με 420 Nm ροπής. Συνδυάστηκε με το νέο (πάντα μηχανικό) κιβώτιο 5 ταχυτήτων και με το πιο αποτελεσματικό σύστημα φρένων από την αγωνιστική Porsche 917.
Στην Ευρώπη, προσφερόταν το προαιρετικό kit αναβάθμισης με την ονομασία ‘Werksleistungssteigerung’, που αύξανε την ισχύ σε 330 hp και τη ροπή σε 432 Nm, μαζί με τετραπλή απόληξη εξάτμισης και άλλες βελτιώσεις.
Η Porsche προσπάθησε να διατηρήσει την αντίθεση μεταξύ της αγωνιστικής κληρονομιάς και του πολυτελούς χαρακτήρα της 911 Turbo, κάνοντας τη συμπεριφορά της λιγότερο ενεργητική.
Τελικά, η γενιά 930 της Porsche 911 Turbo κατέληξε μετά την παραγωγή μόλις 2.819 αυτοκινήτων από το 1975 έως το 1977 και άλλα 18.770 από την πιο προηγμένη έκδοση 3,3 λίτρων, φτάνοντας στο τέλος της το 1989 με την αλλαγή της πλατφόρμας στη νέα γενιά 964.