Η Δραματική Στροφή των Τουρκικών Αυτοκινήτων: Γιατί Κινδυνεύουν με Κατάρρευση

Η Δραματική Στροφή των Τουρκικών Αυτοκινήτων: Γιατί Κινδυνεύουν με Κατάρρευση

Η αβεβαιότητα στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία.

Κρητική αποδοχή παρατήρησε η ηγεσία της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι η μειωμένη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις εξαγωγές οχημάτων, που είναι θεμελιώδης πυλώνας της τουρκικής οικονομίας και πρόσφατα εξέθεσαν ρεκόρ επιδόσεων.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Τουρκίας, Cengiz Eroldu, επεσήμανε ότι η Ευρώπη είναι ο κυριότερος προορισμός για τα “Κατασκευασμένα στην Τουρκία” αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας το 83% των εξαγωγών οχημάτων κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2024.

Ο Eroldu υποστηρίζει ότι η συρρίκνωση της ζήτησης στην Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει σημαντικούς κινδύνους για τους Τούρκους παραγωγούς. Εκτιμά μάλιστα ότι οι πωλήσεις των αδιάθετων οχημάτων στην τουρκική αγορά θα ήταν ριψοκίνδυνη παραδοχή, προκαλώντας υπερπροσφορά που θα επηρεάσει την κερδοφορία του κλάδου.

τουρκικό εργοστάσιο αυτοκινήτων

Για τον Eroldu, η μειωμένη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο ενδέχεται να προκαλέσει μείωση παραγωγής, η οποία μπορεί να συνδεθεί με απώλειες θέσεων εργασίας στο μέλλον.

Σημειώνει ότι η ζήτηση για οχήματα στην Ευρώπη δεν έχει αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού, με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα, την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυξανόμενη πίεση στα κέρδη, την ανάγκη για επενδύσεις σε προηγμένη τεχνολογία και τη δύσκολη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας να δημιουργούν ένα επικίνδυνο περιβάλλον για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Eroldu εστίασε στις σοβαρές συνέπειες που παρατηρούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, υπογραμμίζοντας ότι αυτές έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, διαμορφώνοντας τις εκτιμήσεις για το 2025.

Η Γερμανία, ως κύρια αγορά για τα τουρκικά αυτοκίνητα, σημαίνει ότι οι οποιεσδήποτε δυσκολίες στον γερμανικό κλάδο ενδέχεται να περιορίσουν τις εξαγωγές της Τουρκίας προς αυτήν, θίγοντας καίρια την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία.

τουρκικό εργοστάσιο αυτοκινήτων

Ο Eroldu προειδοποίησε για την ανάγκη ανάπτυξης πολιτικών που θα ενισχύσουν την μείωση της ανταγωνιστικότητας της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας και θα προστατεύσουν τα εγχώρια εργοστάσια.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2024, οι εξαγωγές της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ευρωπαϊκές χώρες ανήλθαν σε 25,3 δισ. δολάρια, με την Γερμανία να κατατάσσεται πρώτη (4 δισ.), το Ηνωμένο Βασίλειο δεύτερο (3,5 δισ.) και την Γαλλία τρίτη (3,4 δισ.). Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αξία των τουρκικών εξαγωγών αυτοκινήτων ανήλθε σε 30,5 δισ. δολάρια, σημειώνοντας το πιο επιτυχημένο πρώτο 10μηνο στην ιστορία της χώρας.

Σχετικά με τη συνολική παραγωγή οχημάτων, αυτή ανήλθε σε 1,12 εκατομμύρια μονάδες, παρουσιάζοντας πτώση 7,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ