Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας της Κίνας (USTC) είναι έτοιμοι να επαναπροσδιορίσουν την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη νέα τους μπαταρία στέρεου τύπου.
Σε αντίθεση με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων-λιθίου, αυτή ηνέα τεχνολογία θεωρείται ασφαλέστερη, ανθεκτικότερη και πιο αποδοτική, χάρη στην μεγαλύτερη ενεργειακή της πυκνότητα και τη μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης.
Εταιρίες-γίγαντες όπως η Toyota, η Volkswagen και η Nissan έχουν επενδύσει σημαντικά στις μπαταρίες στέρεου τύπου. Ωστόσο, Κινέζοι ερευνητές κατάφεραν να κάνουν πρωτοποριακά άλματα όσον αφορά το κόστος τους.
Αυτό θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η τιμή της μπαταρίας παραμένει το πιο ακριβό εξάρτημα. Για πολλούς αγοραστές, αυτό αποτελεί εμπόδιο.
Η Κίνα έχει σημαντικό ρόλο στην έρευνα αυτή. Το 2021 ιδρύθηκε μια επιτροπή στη χώρα αυτή στην οποία συμμετέχουν πολιτικοί, επιστήμονες και επιχειρήσεις όπως η CATL και η BYD.
Μέσω της έρευνας του USTC, αναπτύχθηκε μια μπαταρία στέρεου τύπου που δεν χρησιμοποιεί λίθιο, μειώνοντας το κόστος της σε 1/12 σε σχέση με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων-λιθίου.
Οι ερευνητές ανέφεραν στο περιοδικό Angewandte Chemie ότι ο νέος ηλεκτρολύτης ενσωματώνει ιδανικά στοιχεία όπως υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, συμβατότητα με τα υλικά του ηλεκτρόδιου και κόστος αποδοτικό.
Το μειωμένο κόστος είναι αξιοσημείωτο, με την πρώτη ύλη του νέου ηλεκτρολύτη να κοστίζει μόλις 14,41 δολάρια ανά κιλό σε σχέση με τα 195 δολάρια που κοστίζουν οι σημερινοί ηλεκτρολύτες.
Παρόλα αυτά, η ευρεία χρήση των μπαταριών στέρεου τύπου στη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει μια μεγάλη πρόκληση λόγω των προβλημάτων σταθερότητας που εμφανίζουν.