Σε μια κίνηση που υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει την ηλεκτροκίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία υψηλών επιδόσεων, η Alpine επιβεβαίωσε την υιοθέτηση ενσωματωμένων κινητήρων στους τροχούς για τα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα, φέρνοντας επανάσταση στην αρχιτεκτονική των EV.
Η Στρατηγική Αλλαγή της Alpine: Κινητήρες στους Τροχούς
Η θρυλική γαλλική μάρκα Alpine, γνωστή για την αφοσίωσή της στην ελαφρότητα και την οδηγική απόλαυση, ανακοίνωσε μια ριζοσπαστική τεχνολογική επιλογή για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της. Τα πολυαναμενόμενα μοντέλα Α110 (ο διάδοχος του εμβληματικού σπορ κουπέ) και το τετραθέσιο A310 fastback, θα ενσωματώσουν κινητήρες στους τροχούς (in-wheel motors). Αυτή η πρωτοποριακή προσέγγιση, η οποία θα πρωτοεμφανιστεί στο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 Turbo 3E, σηματοδοτεί μια σημαντική απομάκρυνση από τις συμβατικές διατάξεις ηλεκτροκινητήρων.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Renault, Luca de Meo, η απόφαση αυτή πάρθηκε με βασικό γνώμονα την επίτευξη δραστικής μείωσης του βάρους. «Ο Luca de Meo θέλει να αλλάξει τα πάντα», αναφέρεται χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας τη φιλοσοφία πίσω από αυτή τη στροφή. Στην καρδιά αυτής της στρατηγικής βρίσκεται η νέα αλουμινένια πλατφόρμα Alpine Performance Platform (APP), σχεδιασμένη να φιλοξενήσει τέσσερα διαφορετικά μοντέλα της premium μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του διαδόχου του Α110, ενός roadster, και ενός τετραθέσιου αθλητικού sedan, του Α310, το οποίο θα αποτελέσει τον άμεσο ανταγωνιστή της Porsche Taycan.
Πλεονεκτήματα και Καινοτομίες των In-Wheel Motors
Η ενσωμάτωση των κινητήρων μέσα στους τροχούς προσφέρει πολλαπλά και ουσιαστικά πλεονεκτήματα, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων:
* **Βελτιστοποίηση Χώρου**: Η απουσία κεντρικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης απελευθερώνει σημαντικά περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Αυτό επιτρέπει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ευελιξία στη διάταξη του εσωτερικού.
* **Ευελιξία Τοποθέτησης Μπαταριών**: Με τους κινητήρες εκτός του κεντρικού υποδαπέδιου χώρου, οι μπαταρίες μπορούν να τοποθετηθούν σε διαφορετικά σημεία. Αυτό είναι κρίσιμο, καθώς η παραδοσιακή τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα συχνά οδηγούσε σε αυξημένο ύψος καθισμάτων, επηρεάζοντας την εργονομία και την αίσθηση οδήγησης.
* **Μείωση Βάρους**: Η εταιρεία εκτιμά ότι αυτή η τεχνολογία θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση βάρους περίπου 150 έως 250 κιλών σε σύγκριση με αντίστοιχα σπορ ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά. Η μείωση του μη αναρτώμενου βάρους είναι θεμελιώδης για τη βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς και της ενεργειακής απόδοσης.
* **Βελτιωμένη Οδηγιμότητα και Κατανέμηση Ροπής**: Οι κινητήρες στους τροχούς επιτρέπουν την ανεξάρτητη και ακριβή κατανομή ροπής σε κάθε τροχό (torque vectoring). Αυτό μεταφράζεται σε ανώτερη πρόσφυση, βελτιωμένη ευελιξία στις στροφές και συνολικά πιο δυναμική οδηγική εμπειρία.
Από το Renault 5 Turbo 3E στο Μέλλον του Α390
Η πρώτη πρακτική εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας θα γίνει στο Renault 5 Turbo 3E, ένα αμιγώς ηλεκτρικό hyper hatchback, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περιορισμένη έκδοση εντός του επόμενου έτους. Αυτό το μοντέλο θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα δοκιμών και επίδειξης για τις δυνατότητες των in-wheel motors, προτού η τεχνολογία επεκταθεί στα πιο mainstream, αν και premium, μοντέλα της Alpine.
Η ίδια αυτή τεχνολογία θα υιοθετηθεί και από το μοντέλο Α390, το οποίο πιθανότατα αναφέρεται στην πλατφόρμα ή σε κάποιο μελλοντικό, ακόμα μεγαλύτερο, μοντέλο της Alpine, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της μάρκας προς αυτή την καινοτόμο κατεύθυνση. Η κίνηση της Alpine όχι μόνο επιβεβαιώνει την τεχνολογική της αιχμή, αλλά θέτει και νέα πρότυπα για την εξέλιξη των σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εστιάζοντας στην ουσία της οδηγικής εμπειρίας: την ελαφρότητα και την απόλυτη απόδοση.