Η απειλή που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές από την εισαγωγή κινέζικών αυτοκινήτων στην αγορά δεν είναι πλέον απλώς θεωρητική, αλλά πραγματική. Οι κινέζοι κατασκευαστές έχουν κερδίσει τη θέση των ευρωπαίων και παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την παραγωγή και την ποιότητα των μοντέλων τους.
Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές πρωτοστατούν και στην τεχνολογική πτυχή των αυτοκινήτων, όπως στην εξέλιξη και παραγωγή μπαταριών και λογισμικού. Αυτό τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα για το μέλλον, όπου το λογισμικό θα παίξει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των αυτοκινήτων.
Η πίεση αυτή των Κινέζων κατασκευαστών έχει επιπτώσεις στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την απειλή. Ένας από τους λόγους αυτής της απειλής είναι ότι οι Ευρωπαίοι παρέμειναν πιο πολύ καιρό αφοσιωμένοι στην κατασκευή συμβατικών αυτοκινήτων και κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ οι Κινέζοι επενδύσανε περισσότερο στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών ειδών, όπως τα smartphones, και έτσι είχαν ήδη την τεχνογνωσία για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα κινέζικα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη δεν έχουν καμία σχέση με τα μοντέλα του παρελθόντος. Έχουν εξελιχθεί σημαντικά και πλέον δεν υστερούν σε ποιότητα και σχεδίαση. Επίσης, προσφέρουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής, που αποτελεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν μια απειλή όχι μόνο από τους Κινέζους, αλλά και από τις αμερικανικές εταιρείες, όπως η Tesla. Οι Κινέζοι έχουν προβάδισμα στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχουν επενδύσει σημαντικά στο λογισμικό και στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι έχουν τη δυνατότητα και την υποχρέωση να ανταπεξέλθουν σε αυτήν την απειλή, εστιάζοντας περισσότερο στην ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και επενδύοντας σε τεχνολογικές εταιρείες για την ανάπτυξη λογισμικού και μικροτσίπ.