Η κατάργηση της επιδότησης οδήγησε σε ιστορική πτώση στα αυτοκίνητα στη χώρα μέλος της ΕΕ.
Το 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έσπασαν ρεκόρ στη Γαλλία και την Ευρώπη γενικότερα, όμως στη Γερμανία καταγράφηκε αρνητικό ρεκόρ με πτώση 58% στις πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων. Η πτώση οφείλεται στην κατάργηση της επιδότησης των ηλεκτρικών οχημάτων τον Δεκέμβριο του 2023 στη Γερμανία, με αποτέλεσμα να σημειωθούν πτώσεις 39% και 58% στις πωλήσεις plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, αντίστοιχα, τόσο το Νοέμβριο όσο και τον Δεκέμβριο του 2023, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αυτοκινήτων (ΚΒΑ).
Παρά την προαναφερθείσα πτώση, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση με συνολικά 2,84 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα το 2023, σημειώνοντας αύξηση 13% λόγω των επιπλέον 979.000 βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία στη χώρα το 2023 σε σχέση με το 2022. Επίσης, οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel κατέγραψαν αύξηση 3% μετά από αρκετά χρόνια πτώσης.
Τον Δεκέμβριο, η γερμανική κυβέρνηση κατήργησε το πρόγραμμα ενίσχυσης αγοράς για άτομα που επιθυμούσαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως έκτακτο μέτρο για περικοπή των κρατικών δαπανών. Αυτή η απόφαση ακολούθησε μετά από απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου που είχε ως αποτέλεσμα ιδιαίτερα υψηλό κόστος.
Ο Constantin Gall, Στρατηγικός Διευθυντής Αυτοκινήτου στη Δυτική Ευρώπη στην εταιρεία συμβούλων Ernst & Young (EY), εξήγησε ότι «η χρονιά που έρχεται δεν φαίνεται πολύ καλύτερη. Το ξαφνικό τέλος των επιδοτήσεων θα οδηγήσει σε πτώση των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος. Ο στόχος της κυβέρνησης να τοποθετήσει περίπου 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους γερμανικούς δρόμους μέχρι το 2030 έχει γίνει εντελώς απατηλός μετά το τέλος των επιδοτήσεων».