Μια αξέχαστη ανάμνηση φαίνεται πως εξαφανίζεται, καθώς ένα δημοφιλές αξεσουάρ που κάποτε αποτελούσε βασικό μέρος όλων των αυτοκινήτων.
Ο κόσμος των αυτοκινήτων υπόκειται σε μεγάλες αλλαγές, με τα οχήματα να εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα συστήματα που επεκτείνουν τον εξοπλισμό τους.
Ταυτόχρονα, όμως, με την έλευση νέων τεχνολογιών, παρατηρείται και η εξάλειψη ορισμένων αξεσουάρ που συνόδευαν τα αυτοκίνητα για δεκαετίες και ήταν έτοιμα να βοηθήσουν τους οδηγούς σε περιπτώσεις ανάγκης.
Στη λίστα αυτή συμπεριλαμβάνεται η ρεζέρβα, η οποία ήταν αγαπητή από εκατομμύρια οδηγούς παγκοσμίως, καθώς αποτελούσε την προφυλακτική ασφάλεια σε περίπτωση που ένα ελαστικό χρειαζόταν αντικατάσταση.
Σύμφωνα με έρευνα της RAC, μιας βρετανικής εταιρείας παροχής οδικής βοήθειας, μόλις το 3% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα έχουν στον εξοπλισμό τους ρεζέρβα.
Η απουσία αυτού του βασικού αξεσουάρ δεν ικανοποιεί τους οδηγούς, όπως δείχνει νέα έρευνα από την ΑΑ, σύμφωνα με την οποία 4 στους 5 οδηγούς προτιμούν την ύπαρξη ρεζέρβας αντί του κιτ επισκευής ελαστικών.
Επίσης, πολλοί οδηγοί παραδέχονται ότι πιστεύουν ότι υπάρχει ρεζέρβα κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, κάτι που δεν ισχύει, και το ανακαλύπτουν όταν ένα ελαστικό χρειάζεται αντικατάσταση.
Γιατί εξαφανίζεται η ρεζέρβα;
Γιατί λοιπόν η ρεζέρβα εξαφανίζεται, ενώ οι οδηγοί εξακολουθούν να τη θέλουν; Πολλοί κατασκευαστές έχουν σταματήσει να τη συμπεριλαμβάνουν στον στάνταρ εξοπλισμό για να μειώσουν το βάρος των αυτοκινήτων τους έως και 20 κιλά.
Η μείωση του βάρους τα καθιστά πιο οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου, και βοηθάει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πληρούν αυστηρές προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων.
Επίσης, τα κιτ επισκευής ελαστικών είναι πολύ φθηνότερα από μια ρεζέρβα, και έτσι οι κατασκευαστές μπορούν να εξοικονομούν χρήματα.
Τέλος, η επιτάχυνση της εξαφάνισης της ρεζέρβας επιφέρουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι μεγάλες μπαταρίες που τα χαρακτηρίζουν καταλαμβάνουν τον χώρο που συνήθως θα βρισκόταν η ρεζέρβα, καθιστώντας την περιττή.