Ο κινεζικός κολοσσός Geely έχει πρόσφατα ενισχύσει τις διαθέσεις του στην Ευρώπη, εγκαινιάζοντας ένα νέο κέντρο δοκιμών στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, καθώς προετοιμάζεται να λανσάρει 13 νέα ηλεκτρικά μοντέλα χωρίς να έχει καθορίσει ακόμα τον τόπο παραγωγής τους.
Ενώ ο ανταγωνιστής της, η Chery, προχωρά με την κατασκευή εργοστασίου στην Ισπανία, η Geely διερευνά πιθανές τοποθεσίες για τη δική της μεγάλη μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη, αναμένοντας κάποια εμπορική έγκριση από την Κίνα.
Ο Li Chuanhai, αντιπρόεδρος της Geely Auto Group, ανέφερε πρόσφατα ότι η κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη δεν είναι ακόμη σίγουρη, ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί εκτενείς διαπραγματεύσεις με την πολωνική κυβέρνηση νωρίτερα φέτος. Ο Jan Szyszko, αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Περιφερειακής Πολιτικής της Πολωνίας, δήλωσε ότι ή θα δημιουργηθεί ένα νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Πολωνία, ή θα κατασκευαστεί σε κάποια άλλη χώρα της ΕΕ, αλλά θα προορίζεται για την πολωνική αγορά.
Η κατάσταση των συζητήσεων παραμένει αβέβαιη. Ο Li ανέφερε ότι η Geely έχει “πολλές δυνατότητες” για την επέκταση της στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lynk & Co, θυγατρικής της Geely, Nicolas Appelgren, τόνισε ότι η μάρκα αναζητά ενεργά τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη, όμως δεν προσέφερε περισσότερες λεπτομέρειες.
Η Geely πρόσφατα εγκαινίασε τη νέα της βάση στη Φρανκφούρτη, ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης που έχει σκοπό να υλοποιήσει 13 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάλληλα για την ευρωπαϊκή αγορά, που θα πληρούν τις απαιτήσεις και τα standards των ευρωπαϊκών δρόμων.
Παράλληλα, η Chery ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2024 ότι θα αρχίσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο που απέκτησε στη Βαρκελώνη από τη Nissan, σε συνεργασία με την Ebro-EV Motors. Στόχος της Chery είναι η παραγωγή 50.000 οχημάτων ετησίως έως το 2027 και 150.000 μονάδων έως το 2029.