Η ελληνική αγορά υποδέχεται το πρώτο εξηλεκτρισμένο pick-up στην Ευρώπη: το νέο Ford Ranger Plug-In Hybrid, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο στο δίκτυο των Επίσημων Εμπόρων της Ford.
Η Υβριδική Καρδιά του Ranger PHEV: Τεχνολογία και Απόδοση
Το καινοτόμο σύστημα κίνησης του νέου Ranger PHEV αποτελεί το επίκεντρο της εξηλεκτρισμένης του ταυτότητας. Συνδυάζει τον αναγνωρισμένο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων της Ford, ενισχυμένο με υπερτροφοδότηση, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 75 kW και μια προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 11,8 kWh. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αποδοτικού αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων.
Αυτή η σύνθεση επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε διάφορα προγράμματα οδήγησης, από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μηδενικών εκπομπών, ιδανική για αστικές μετακινήσεις, έως την πλήρως υβριδική λειτουργία ή την αποκλειστική χρήση του κινητήρα βενζίνης. Η ευελιξία αυτή διασφαλίζει όχι μόνο πρωτοφανή επίπεδα οικονομίας καυσίμου, αλλά και διατήρηση των θρυλικών ικανοτήτων ρυμούλκησης και μεταφοράς φορτίου που χαρακτηρίζουν τη σειρά Ranger.
Εντυπωσιακές Τεχνικές Προδιαγραφές και Πρωτοποριακές Επιδόσεις
Ας δούμε αναλυτικά τα στοιχεία που καθιστούν το Ford Ranger PHEV κυρίαρχο στην κατηγορία του:
| Κινητήρας | 2.3L EcoBoost, 4κύλινδρος με τούρμπο |
| Ισχύς ηλεκτροκινητήρα | 75 kW |
| Συνδυαστική μέγιστη ισχύς | 281 PS / 4.600 rpm |
| Συνδυαστική μέγιστη ροπή | 697 Nm / 2.500 rpm |
| Κιβώτιο ταχυτήτων | Αυτόματο 10-σχέσεων |
| Χωρητικότητα μπαταρίας | 11,8 kWh |
| Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) | έως 50 km |
| Μέση κατανάλωση καυσίμου (WLTP) | 3,2 L/100 km |
| Εκπομπές CO2 | 71-74 g/km |
| Ωφέλιμο φορτίο | έως 800 Kg |
| Μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης | 3.500 kg |
Η υβριδική τεχνολογία προσφέρει αξιοσημείωτη ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χιλιόμετρα (βάσει πρωτοκόλλου WLTP). Αυτό σημαίνει πως ο μέσος επαγγελματίας μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σημαντικά μειωμένο κόστος καυσίμου, επιλέγοντας το πρόγραμμα λειτουργίας EV Now. Σε μεγαλύτερες διαδρομές, η μέση κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα, μόλις 3,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, θέτοντας το Ranger PHEV σε άμεσο ανταγωνισμό ακόμη και με σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα, ακόμη και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου.
Η συνδυαστική μέγιστη ροπή των 697 Nm είναι η υψηλότερη που έχει επιτευχθεί ποτέ σε Ranger παραγωγής, προσδίδοντας στο όχημα επιδόσεις που θυμίζουν σπορ αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή μέγιστη ισχύ των 281 PS—ανώτερη ακόμη και από την πετρελαιοκίνητη έκδοση 3.0L V6—το Ranger Plug-In Hybrid επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 9,2 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας κορυφαία απόκριση σε κάθε οδηγικό σενάριο.
Πέρα από την οικονομία, το νέο Ford Ranger Plug-In Hybrid διατηρεί απαράμιλλα τα χαρακτηριστικά ικανότητας μεταφοράς και ρυμούλκησης. Προσφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 800 κιλά και θρυλική ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 kg, καθιστώντας το ιδανικό εργαλείο για τους επαγγελματίες. Όπως κάθε μοντέλο Ranger, έτσι και το PHEV διαθέτει τις μοναδικές εκτός δρόμου ικανότητες που προσφέρουν:
- Το σύστημα τετρακίνησης e-4WD
- Το dual-range κιβώτιο μεταφοράς (κοντές/μακριές σχέσεις)
- Το κλείδωμα του πίσω διαφορικού
Για να αναδείξει τις ασυμβίβαστες δυνατότητές του, η Ford πραγματοποίησε μια άμεση σύγκριση του Ranger PHEV με την πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0L, σε ένα ενδιαφέρον video με τίτλο «Ranger PHEV vs Ranger». Μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=PRe4XOKWRcU
Εύκολη Φόρτιση και η Καινοτόμος Τεχνολογία Pro Power Onboard
Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου του νέου Ranger Plug-In Hybrid είναι απλή και οικονομική. Με τη χρήση μονοφασικού φορτιστή 16 amp, ακόμη και σε μια συμβατική οικιακή πρίζα σούκο, η πλήρης φόρτιση επιτυγχάνεται σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Ένα ακόμη πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι η τεχνολογία Pro Power Onboard. Αυτό το σύστημα μετατρέπει το Ranger PHEV σε μια κινητή πηγή ενέργειας, παρέχοντας δυνατότητα τροφοδοσίας εργαλείων και εξοπλισμού υψηλής απόδοσης χωρίς την ανάγκη γεννήτριας. Είναι ιδανικό για εργοτάξια, κάμπινγκ, ή οποιαδήποτε δραστηριότητα απαιτεί πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα. Το σύστημα προσφέρει στάνταρ ισχύ φόρτισης 2,3 kW (10 amp), ενώ ως επιλογή διατίθεται και μια ισχυρότερη έκδοση 6,9 kW (16 amp) με δύο παροχές στο χώρο αποσκευών (3,45 kW η καθεμία), ικανή να καλύψει τις ανάγκες ακόμη και του πιο απαιτητικού εξοπλισμού βαρέως τύπου.