Το θρυλικό Ford Escort RS ξαναβγαίνει στο προσκήνιο με φρέσκο κινητήρα που φτιάξανε οι τύποι της Boreham Motorworks. Αυτός ο νέος μηχανάς έχει 2,1 λίτρα πολύποδα, βγάζει 335 άλογα και ζυγίζει μόλις 85 κιλά – ελαφρύς σαν πούπουλο για τέτοια δύναμη. Και το καλύτερο; Η Ford έδωσε το πράσινο φως για όλα.
Ο κινητήρας που στροφάρει τρελά
Μέσα στο καπό κρύβεται ο Ten-K, ένας κινητήρας που παίρνει το όνομά του επειδή ανεβαίνει στις 10.000 στροφές το λεπτό και κάνει νεύμα στον παλιό BDA της Cosworth από το Escort RS1600. Τώρα έχει μεγαλύτερο κυβισμό, 2,1 λίτρα αντί για 1,6, και μπόλικες νεότερες πατέντες που τον κάνουν πιο δυνατό. Οι μηχανικοί στην Boreham Motorworks στο Κόβεντρι δουλέψανε πάνω του σκληρά.
Πολλά εξαρτήματα είναι φτιαγμένα από συμπαγές ατσάλι για να αντέχουν και να μην τρέμει τίποτα. Η κεφαλή του εμπνέεται από αυτές των μονοθέσιων στη Formula 1, που βοηθάνε την αέρα να μπαίνει και να βγαίνει όσο γίνεται καλύτερα, χωρίς εμπόδια.
Τον ελέγξαν ο Simon Goodliff, που δούλευε παλιά επικεφαλής μηχανικός στη Ford, και ο Laine Martin, που φυλάει τα κινητήρα στην εταιρεία. Αυτός ο Ten-K θα μπει πρώτος στα νέα Escort RS της Boreham, ενώ ακολουθεί και δεύτερη επιλογή – μια βελτιωμένη Cosworth που δίνει 182 άλογα, βασισμένη στον αρχικό.
Πόσα θα κοστίζουν και πόσα θα φτιάξουν
Δεν μιλάμε για απλή ανακαίνιση παλιού μοντέλου με καινούργια κομμάτια – εδώ φτιάχνουν εντελώς νέο Ford Escort RS, με την ευλογία της Ford. Θα βγάλουν μόνο 150 κομμάτια συνολικά, οπότε αν θες ένα, ετοιμάσου να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη από τις 295.000 λίρες, δηλαδή περίπου 335.000 ευρώ για την αφετηρία. Το Escort RS γεννήθηκε πίσω στα seventies ως βασιλιάς των ράλι, και τώρα η Boreham το ξαναφέρνει μπροστά με σεβασμό στο παρελθόν αλλά μάτια στο μέλλον.