Οι κινητήρες βενζίνης και diesel αναδεικνύονται ακόμη πιο σημαντικοί μετά την πρόσφατη ψήφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα βαρέα οχήματα.
Τα βαρέα οχήματα αποτελούν σημαντικό μέρος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρώπη, υπερβαίνοντας το 25% του συνόλου των εκπομπών των οχημάτων στην ΕΕ.
Η ΕΕ επιδιώκει τη μείωση των εκπομπών από τους κινητήρες των βαρέων οχημάτων, προκειμένου να προσανατολίσει τα οχήματα στην παραγωγή μηδενικών εκπομπών ρύπων στο μέλλον.
Η ψήφος του Ευρωκοινοβουλίου αυστηροποιεί τις προδιαγραφές γι’ αυτά τα οχήματα, απαιτώντας μείωση των εκπομπών κατά 90% σε νέα φορτηγά έως το 2040.
Ο νόμος απαιτεί σταδιακή μείωση των εκπομπών κατά 45% έως το 2030 και έως 65% έως το 2035, με στόχο τη μηδενική εκπομπή ρύπων από νέα λεωφορεία μέχρι το 2035.
Παρά την αντίσταση κεντροδεξιών, ο νόμος ανοίγει την πόρτα για τη χρήση συνθετικών καυσίμων σε βαρέα οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες, εκτείνοντας έτσι τη ζωή των θερμικών μηχανών.
Ο νόμος πρέπει τώρα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, όπου η Γερμανία έχει εκφράσει αντίθεση λόγω επενδύσεων σε εναλλακτικά καύσιμα.