Ένα από τα πιο ανθεκτικά μέρη ενός συστήματος κίνησης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων και οι αμελείες μας ως οδηγοί μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρούς φθορές και ακριβά επισκευές.
Εκτός από τυχόν εργοστασιακές ατέλειες, οι σοβαρότερες βλάβες σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων οφείλονται συνήθως σε λάθη που κάνει ο οδηγός. Ας εξετάσουμε τα συγκεκριμένα λάθη που μπορούν να έχουν ακριβές συνέπειες και που πρέπει να προσπαθούμε να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η οδήγηση με το δεξί χέρι μας επάνω στον επιλογέα ταχυτήτων, χωρίς να συνειδητοποιούμε την επίδραση που έχει αυτό στις φουρκέτες του κιβωτίου, προκαλώντας πρόωρη φθορά του συστήματος.
Ένα άλλο συχνό λάθος είναι η αλλαγή σχέσης στο χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς να πατάμε το πεντάλ συμπλέξεις μέχρι το τέλος, δημιουργώντας τις λεγόμενες “καρφωτές” ή “βεβιασμένες” ταχύτητες που αποτελούν μείζον εχθρό του συστήματος, προκαλώντας φθορές στα γρανάζια.
Ένα ακόμα κοινό λάθος που επηρεάζει αρνητικά τη διάρκεια ζωής του συμπλέκτη είναι η οδήγηση με το αριστερό πόδι μας πάνω στο πεντάλ συμπλέξεις, προκαλώντας πρόωρη φθορά των δισκών.
Επιπλέον, κατά την οδήγηση στην πόλη, πρέπει να αποφεύγουμε το να περιμένουμε σταματημένοι με ταχύτητα στο κιβώτιο και το πεντάλ συμπλέκτη πατημένο, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά και ακόμα και ατυχήματα.
Σχετικά με το αυτόματο κιβώτιο, τα λάθη που μπορούν να οδηγήσουν σε φθορές είναι σημαντικά λιγότερα, καθώς ο οδηγός συνήθως δεν έχει σημαντική συμμετοχή στη διαδικασία αλλαγής των σχέσεων.
Ωστόσο, υπάρχουν και εδώ προφυλάξεις προς λήψη, όπως η μη προσπάθεια να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο μετάβασης απευθείας από “drive” σε “reverse” χωρίς να είναι πλήρως ακινητοποιημένο.